Spring naar bijdragen
Anouk21

Hoe ziet jullie hamster/gerbil verblijf eruit?

Recommended Posts

Ik heb een rattenkooi al jaren. Zon blauw ferplasthok, best wel lang. Links een zelfgemaakt plankje zodat ze kan rondkijken. Tegen de achterwand het grootste formaat Silence wheel. Rechts een grote buis. Ik wissel af met nachthok. Daar heb ik diverse soorten van. Momenteel staat er een bakje met chinchillazand in. En een extra hangplank. Daar wissel ik ook weleens mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al best lang geen hamsters meer, maar herinnerde mij dat ik laatst toch een foto opgezocht had. Ik had 2 ferplast Jenny kooien, van die hoge rattenkooien, voor goudhamsters / syrische hamsters. Om het ver vallen te voorkomen halfverwege een hangmat. Verder buizen en plateautjes. Een zandbak onder in de kooi in een hoek (die ze overigens als toilet gebruikten). Ik gebruikte nooit huisjes want die vond ik altijd erg krap. Ik hing één plateau wat laag en gaf ze wc papier als nestmateriaal, daarmee maakten ze dan onder het plateau een lekker nest.

Ik had twee van deze hokken:

image.png

De kooien van twee hamsters naast elkaar op de foto, het waren moeder en dochter (Lilly en Lotte), ze konden niet samen, maar naast elkaar gaf gelukkig nooit problemen. Toch heb ik na deze hamsters geen nieuwe hamsters meer genomen, ik had nooit het gevoel dat ze echt gelukkig waren, hoeveel ruimte ik ze ook gaf.

hangmat.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had voor mijn dwerghamsters zelf een kooi gemaakt met de Billy kast van Ikea. En dan had ik er een deksel opgemaakt van houten plankjes met daar overheen gespannen gaas. Was echt heel mooi om te zien! 

Onderstaande afbeelding lijkt erop (is niet de mijne)

2ynmlfk.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een grote bak van Living World op wieltjes. Ideaal, en die is dan ook gevuld met houten spul. Een foto kon ik zo niet vinden, heb inmiddels al een tijdje geen hamsters meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .