Spring naar bijdragen
Anouk21

Tekentablet wacom

Recommended Posts

Haloo, 

Ik heb ff een topic geopend voor de digitale tekenaars onder ons.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een digitale tekentablet, en op elk forum dat ik kijk raad bijna iedereen wacom aan. Zijn er ook mensen die een ander merk hebben dan wacom? Bijvoorbeeld trust of huion?

Ik vind de meeste wacoms namelijk wel duur,

Welke tablet zouden jullie aanraden? ik zat al te kijken naar de wacom intuos s... ik zou hem willen gebruiken voor hobbymatig gebruik. Ik ben geen professional ofzo, haha.

Alle tips en ervaringen zijn welkom!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al meer dan 10 jaar een Trust. Mijn zus kocht toen een Bamboo (dat is nu Wacom Intuos geloof ik) en wat een grafding was dat, heeft nooit lekker gewerkt! Terwijl mijn Trust echt super fijn was. Merk zegt inderdaad dus niet alles. Als ik ooit een nieuwe tablet haal wordt het een Trust of een Wacom. Dan hangt het maar net van de specificaties in combinatie met prijs af.

Maar inderdaad in de creatieve wereld is Wacom verreweg het populairste. Waarom begrijp ik niet zo goed, misschien is het iets uit het verleden zoals dat Apple ook heel populair is in de creatieve wereld omdat die vroeger beter waren in kleur weergaves en dergelijke. Inmiddels niet meer, maar de je krijgt nog steeds "koop een Apple" als je vraagt naar laptops/PC's voor creatief werk.

Voor hobbymatig gebruik is de kleinste of de maat daarboven echt prima! Het lijkt klein maar hij werkt zoals een touchpad van een laptop. Die is ook mini en toch kom je overal waar je moet zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb indertijd een Wacom Bamboo gekocht, die was zo rond de 150 euro geloof ik. Ik zou juist voor de grotere maat gaan. Als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik het niet weten. Heb al heel lang niet meer getekend maar wie weet :’)