Ga naar inhoud

Voedster territoriaal naar mannetje na dierenartsbezoek


Lara

Aanbevolen berichten

Ik ben beetje wanhopig en ik kan nergens hier iets over vinden. Heb twee Nederlandse dwerg hangoortjes. Mannetje (hoewel hij zn balletjes nooit laat zien en hier zo meer over) en vrouwtje. Beste vriendjes en soms denken we dat het 1 konijn is omdat ze zo samen rennen soms haha! 

 

Vandaag ging mn vriend voor de vijfde keer naar de dierenarts met mn mannetje. Ze gaan namelijk een echo doen omdat ze zich afvragen of hij wel een mannetje is aangezien die geen balletjes laat zien. 

Mn vriend moest afgeven en 2 uur later ophalen. Daar zat mn mannetje in zijn dierenarts kooi met verwilderd vacht door de echo gel enzo op mn vriend te wachten.

 

toen mn vriend thuiskwam en de konijnen weer samen deden is mn vrouwtje heel link achter mn mannetje gaan rennen. Ze deed normaal naar elkaar ruiken maar zodra ze zijn kontje rook ging ze als een malle achter hem aan rennen en weg proberen te jagen en aanvallen. Alsof ze hem niet herkende!

 

De dierenarts denkt dat het doordat zijn geur nu anders is maar ik ben bang dat ze daardoor hem niet meer lief gaat vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben ze nu voor vannacht uit elkaar gehouden in dezelfde kooi met ren (dus eentje beneden en de ander boven en trap afgezet) en morgen proberen we weer maar ik ben heel bang... 

 

oh ja maandagavond vertrekken we voor 2 weken op vakantie en dan wil ik ze veilig achter kunnen laten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Sanne1993:

Ik zou ze morgen even samen zetten op neutraal terrein. Vaak gaat het dan al beter. 

En in het vervolg lekker samen meenemen naar de dierenarts 😉 

 

Dank je wel! We gaan dat zometeen proberen! En inderdaad, volgende keer samen naar de dierenarts. Maar wat als Nut gesteriliseerd moet worden? Dan moet Fluff achter blijven toch? Want die operatie zal helaas moeten gebeuren nu ze niets bij Fluff kunnen vinden.. 😔 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .