Ga naar inhoud

Stress door verhuizen?


Carmen_en_Bob

Aanbevolen berichten

Hi all! 

 

Ik woon in het Noord-Holland en mijn familie in het zuiden van het land. Met de feestdagen ben ik daar meestal een midweekje (4/5 dagen). Nu heb ik dit jaar voor het eerst mijn lieve konijntjes met de kerst en ben ik een beetje de mogelijkheden aan het bekijken. 

 

1) Ze meenemen

Ik heb een reiswieg om ze in te vervoeren en hun hok bestaat uit panelen. Ik kan ze dus prima meenemen en bij mijn ouders het hok weer opbouwen, maar de grote vraag: doe ik ze daar wel een plezier mee? Ik vind het persoonlijk heel gezellig om ze bij me te hebben, maar ben meer bezorgd om de evt. stress die het ze bezorgd. Krijgen konijnen hier heel veel stress van? 

 

2) Oppas regelen die af en toe eten/drinken komt geven

Dit wordt een lastige, de meeste mensen die ik ken, gaan ook naar familie. En: wil ik iemand anders belasten met de zorg voor mijn konijntjes tijdens Kerst? Misschien heeft niemand daar heel erg veel zin in... 

 

Mijn voorkeur gaat uit naar ze meenemen, mits dit niet te stressvol is voor ze! Ik heb ze eerder in hun reiswieg vervoerd (samen) en dat ging prima. Dat vinden ze eigenlijk niet echt een probleem.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Advies? 

 

Dank alvast! 

 

Groetjes

Carmen, Bob💙 & Annie💗 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ze in dit geval zou meenemen. Het is voor meerdere dagen, dus ja het is wel stress, maar op zich nog te overzien als het om een wat langere periode gaat. Als je ze naar een vakantieopvang / pension brengt moet je ze ook vervoeren en zitten ze ook anders dan thuis. 

 

Als er een rustig fijn plekje te vinden is bij je familie waar ze kunnen staan, is dat denk ik de meest fijne oplossing. Dan ben je er zelf om voldoende controle te houden, en belast je niemand anders met de zorg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Ik denk dat ik ze in dit geval zou meenemen. Het is voor meerdere dagen, dus ja het is wel stress, maar op zich nog te overzien als het om een wat langere periode gaat. Als je ze naar een vakantieopvang / pension brengt moet je ze ook vervoeren en zitten ze ook anders dan thuis. 

 

Als er een rustig fijn plekje te vinden is bij je familie waar ze kunnen staan, is dat denk ik de meest fijne oplossing. Dan ben je er zelf om voldoende controle te houden, en belast je niemand anders met de zorg.

 

 

 

Ah super! Dank voor je snelle reactie! Ja er is een aparte slaapkamer waar ik ze kan plaatsen. Daar is het heel stil en rustig voor ze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .