Ga naar inhoud

Hoe maak jij de kerstboom konijnproof?


Evee

Konijnen en kerstbomen (meerdere keuzes mogelijk)  

139 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe maak jij de kerstboom konijnproof?

    • De konijnen komen niet in ruimte waar kerstboom staat (wonen bijv. buiten)
      69
    • De kerstboom staat op een verhoging
      24
    • Er staat een panelenren rond de kerstboom
      10
    • Ik heb een alternatieve kerstboom (kunstkerstboom, houten kerstboom, wanddecoratie, etc)
      16
    • Ik zet geen kerstboom
      33


Aanbevolen berichten

De komende tijd gaan we weer massaal aan de kerstbomen. Maar konijnen en kerstbomen zijn niet zo een goede combi!

 

Wil je weten waarom? Dat staat uitgelegd in dit artikel, waar ook uitleg over vuurwerk in staat, en tips over andere planten waar je op moet letten deze tijd van het jaar (wist je bijvoorbeeld dat de kerststerren die iedereen rond deze tijd koopt en in huis zet voor alle huisdieren sterk giftig zijn?!)

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-en-vuurwerk/

 

Meerdere opties kiezen bij het stemmen kan. Mocht je nog opties missen in de poll, laat het dan even weten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kunstkerstboom in huis. Op het moment geen konijnen in huis, dus ook geen problemen. Toen ik ze nog wel in huis had, zette ik de kerstboom op een tafeltje, zodat de konijnen er minder makkelijk bij konden en je de snoeren ook makkelijk wat hoger kon hangen (om geelectrocuteerde konijntjes te voorkomen). 

 

Nou heb ik wel een boom met onbreekbare dingen, aangezien wij ook katten en een hond hebben en het tijdens de dolle 5 minuten er hier soms wild aan toe gaat in huis haha 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen wonen in de tuin en genieten daar van de kerstverlichting in een boom naast hun ren.

Waar ze niet van houden is de verlichting op de hond ha, ha! Als zij 's avonds gaat wandelen met een halsband met ledverlichting om, stampen de konijnen als ze haar langs de ren zien lopen. Ze vinden het vast echt belachelijk! En het knippert niet eens! 😁

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij het eerste jaar met mijn twee 24/7 loslopende bunny’s. Zelf zet ik altijd een kunstkerstboom. Nu zal ik hem dit jaar wel ergens op zetten zodat ze er minder gemakkelijk bij kunnen. Ik ben wel benieuwd hoe mijn nieuwsgierige konijnenkoppel hier mee om gaat. Gelukkig zijn mijn ballen e.d. Niet van glas en de draad goed wegwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .