Ga naar inhoud

Ene keer lief andere keer onaardig


tam86

Aanbevolen berichten

Mijn ram en voedster zijn beiden gecastreerd. Mijn konijnen liggen elke dag samen, maar zodra ze beiden in de ren lopen, en helemaal als er eten in het spel is, wordt de voedster onaardig. Ze gaat grommen en jaagt hem op of jaagt hem weg. Er liggen een paar keer per week plukken haar in de ren. Mijn man is tijdelijk bang voor haar, maar na een paar minuten liggen ze weer tegen elkaar aan. 

 

Is het voor mijn man erg dat hij af en toe op wordt gejaagd of is dit normaal gedrag voor konijnen? De ren is 5m2 en ik heb meerdere schuilplaatsen.

 

zelf vind ik het zielig, maar hij schijnt er niet zo erg mee te zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Evee:

Het kan helpen om de voerbak weg te doen en de brokken los over de grond te strooien. Er zijn meer koppels die voernijd hebben, de voerbak weghalen kan al een groot verschil maken. 

Ik gebruik geen voerbak. Ik strooi de brokjes rond, maar de voedster vindt dat alles van haar is. 

 

Heeft de man erg veel last van dit wispelturige gedrag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn de konijntjes? Hoe lang zijn ze al een koppel? Hoe lang geleden zijn de castraties? Wissel je van ruimte? (met andere woorden, sluit je ze ergens in op als je niet thuis bent / 's nachts?)

 

Als het jagen maar op korte momenten is, alleen met voeren bijvoorbeeld, en verder niet, dan zal het wel mee vallen, hoeveel last de ram er van heeft. Zijn ze naast het af en toe jagen ook gewoon een leuk koppel om te zien? Dus zowel lieve, rustige momentjes samen als het wat onrustigere gedrag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Hoe oud zijn de konijntjes? Hoe lang zijn ze al een koppel? Hoe lang geleden zijn de castraties? Wissel je van ruimte? (met andere woorden, sluit je ze ergens in op als je niet thuis bent / 's nachts?)

 

Als het jagen maar op korte momenten is, alleen met voeren bijvoorbeeld, en verder niet, dan zal het wel mee vallen, hoeveel last de ram er van heeft. Zijn ze naast het af en toe jagen ook gewoon een leuk koppel om te zien? Dus zowel lieve, rustige momentjes samen als het wat onrustigere gedrag? 

Ze zijn bijna anderhalf en bijna een jaar geleden gecastreerd. Ze hebben 5 m2 permanente ruimte, ik sluit ze nooit op. 

 

Ze zijn naast het jagen verder lief, hij wast haar regelmatig. Ze slapen altijd samen en liggen helemaal in elkaar. Lekker samen lopen en snuffelen in de ren dat is helaas vaak lastig. Ze moet hem altijd even opjagen.

 

Hopelijk valt het qua stress voor de man mee! Vind het alleen zo sneu als ik weer een pluk haar vind..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .