Ga naar inhoud

Gecastreerde ram blijft rijden


Mardok

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb wel veel vergelijkbare topics gezien, maar niet echt een antwoord gevonden.

 

Mijn voedster en ram zijn ong 9 mnd gelukkig samen. Ze hebben 2 nestjes gehad, daarna heb ik de ram laten castreren. Nu ong 2,5 mnd geleden. Nu is hij de hele avond op haar aan het rijden. Voedster piept dan de hele tijd en loopt weg, maar krijgt geen minuut rust van meneer.. 

 

Waarom doet hij dit? En moet ik me ermee bemoeien of het gepiep gewoon aanhoren 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt vaak een maand of drie voordat de hormonen echt helemaal verdwenen zijn, dus het kan dat het de komende tijd nog minder gaat worden.  Maar na 2,5 maand zou het toch al wel verminderd moeten zijn. Ze hebben beiden wel echt nog een leeftijd dat ze volop in de puberteit zitten, dat zal mogelijk ook wel meespelen.

 

Weet je zeker dat de castratie goed uitgevoerd is? Het zal je misschien verbazen maar het komt helaas wel eens voor dat dierenartsen vergeten te melden dat ze bijvoorbeeld maar één zaadbal hebben kunnen verwijderen, en de andere er gewoon nog zit (ja echt, er is eens een forumlid geweest waar dat het geval was!) Vraag dat dus in ieder geval ook echt even goed na bij de dierenarts die de castratie heeft uitgevoerd of er bijzonderheden geweest zijn die invloed kunnen hebben op dit gedrag.

 

Er zijn echter ook enkele gevallen bekend van konijnen met echt hormonale problemen, die bleven rijden op alles en iedereen. In de konijnenopvang van @Dollie zat zo een konijntje. Misschien dat zij evt nog tips voor je heeft? Dat konijntje kon door zijn gedrag onmogelijk gekoppeld worden. Elke dame zal op een geven moment namelijk een punt bereiken waarop ze het rijgedrag zo beu is, dat het heftig vechten wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .