Ga naar inhoud

Rare vorm keutel


sharon_br

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Vorig weekend heb ik mijn konijn Albus en zijn nieuwe vriendin Dora opgehaald van koppelvakantie. Ze zijn hier nu een week. Ik vindt nu al 4 dagen een rare vorm keutel. Een beetje ovaal. Het is geen blindedarm keutel en hij is wel hard qua vorm. Ik kan niet goed achterhalen van welk konijn het is. Het zit me toch niet helemaal lekker. Iemand tips? 

 

Qua eten krijgen ze 's ochtends science selective (ong 60 gram) en vers hooi.  'S avonds weer vers hooi. Dit eten ze goed. Ik was aan het begin van de week begonnen met opbouwen van een klein beetje groenvoer (komkommer en spinazie) maar toen ik deze keutels ontdekte ermee gestopt. Toch blijf ik de keutel tegenkomen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet één maar een paar proberen te pakken te krijgen, eventueel een paar verschillende keutels ook. Even een paar boterhamzakjes met keutels meenemen naar de dierenarts haha 😉  Wormen zijn niet altijd makkelijk te zien in konijnenkeutels, omdat ze soms net in de blindedarmkeutels zitten of zo ver verteerd zijn dat ze ook niet herkenbaar zijn. Als je dan gaat, neem dan in ieder geval genoeg mee om te laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We blijven aan de gang hier. Zijn keutels sinds een week weer helemaal als vanouds. Kom ik vanochtend bij ze om te voeren. Is Albus ontzettend aan het niezen en snotteren met een rochelende ademhaling. Gelukkig kon ik snel terecht bij de DA. Hij heeft een bovenste luchtweginfectie te pakken. 

 

Ik vond het zo erg om hem zo te zien vanochtend. Janken dat ik moest haha! Heb al wel het idee dat hij zich weer wat beter voelt. Hij heeft in iedergeval net weer wat gegeten. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .