Ga naar inhoud

Onrust


Desiree Dijksterhuis

Aanbevolen berichten

Blij dat ik vanmorgen goed nieuws heb mogen brengen betreft ons viertal, begint vandaag de onrust.

er lijkt veel onrust tussen twee konijnen en deze geven het stokje door naar de andere twee. Wat nu te doen?

de. Voedster 7 mnd  vertoond veel rijgedrag aan een ram van bijna drie jaar en dat gaat nu op en af. Als ze geen controle lijken te krijgen gaan ze met zijn tweeën achter de jongste ram en voedster beide 5 mnd  aan rennen. Hmmm begin me toch weer zorgen te maken. Ook omdat ik niet weet hoe het vannacht zal gaan. Ik begin toch te neigen naar twee koppels als ik dit zo zie.

iemand tips en of advies? De grootste zorg is de oudste voedster van 7 mnd, zij lijkt de dominantste en de ram laat weer dominantie zien naar die andere twee van 5 mnd en jaagt ze op. Moet ik me zorgen gaan maken of hoort dit bij een groep van vier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jagen en rijden hoort gewoon bij een koppeling. Het klinkt niet alsof het geweldig gaat, maar ook niet of het gedoemd gaat zijn te mislukken.  Zolang het niet vastbijten, vechten en/of krijsen is, zou ik ze samen laten. Dus ook vannacht. En ja, dat is spannend. Ik vind dat ook altijd het moeilijkste deel van een koppeling, als het om je eigen konijnen gaat. 

 

Het komt vaker voor dat konijnen in eerste instantie niet zo heel veel interactie hebben met elkaar, en het koppelen daardoor eigenlijk vrij goed lijkt te gaan, maar als ze wat meer wennen aan de omgeving en de andere konijnen, dat je dan pas ziet dat er rangordebepaling plaats gaat vinden.  Dan start het jagen en rijden pas, en merk je dat er meer onrust komt. Maar ja, dat is vaak wel het moment in de koppeling dat de rangordes, de plekjes in de groep bepaald worden. Het moment waarop zal blijken of het gaat werken of niet. 

 

Het helpt denk ik ook niet mee dat drie van de vier konijnen een redelijke puberleeftijd hebben 😉 

 

Twee koppels zal waarschijnlijk rustiger zijn voor de konijnen, als je de plek hebt, het een optie is en je het niet erg vind, zou ik daar zelf eerder voor kiezen dan voor een viertal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .