Ga naar inhoud

Beestjes/wormpjes in voer


Jamesthebunnybutler

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vanavond heb ik mijn konijnen hun portie brokjes (sciencefiction selectieve) gegeven en toen zij het voer hadden opgegeten zag ik tot mijn verbazing (en schrik) een paar kleine beestjes/wormpjes/maden bewegen in de emmer waarin het voer zit. Ik begrijp niet waar ze opeens vandaan komen, want ik heb het nog nooit gehad en het is me nooit opgevallen. Het voer heb ik inclusief de emmer direct weggegooid, omdat ik niet weet wat voor beestjes het zijn. Mijnen hebben een kleine check gehad en voor zover ik kon zien geen bijzonderheden bij het geslacht. Mijn voer zit altijd in een afgesloten emmertje waar in principe weinig lucht bij kan komen en het staat altijd in huis. 

Hebben meer mensen hier weleens last van gehad en hebben jullie een idee waar het vandaan kan kopen? Mijn vader zegt dat hij het ook weleens heeft gehad met voer, maar dit was wel vogelveer of iets dergelijks. Mijn mijnen hebben dus wel ook brokjes gegeten vandaag waar die gekke wormpjes in zitten. Hebben jullie een idee of dit kwaad kan en of ik wellicht preventief een kuurtje panacur of zoiets moet geven? 

Ik heb overigens geen foto van de wormpjes, want ik wilde het hele zooitje gelijk in de container hebben.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het de rupsjes / wormpjes van voedselmotten zijn ( meelmotten). Die kunnen in diervoer voor komen. Die zijn niet schadelijk voor de gezondheid van konijnen. Het is alleen niet zo fris. Je hoeft ze als het die motjes zijn niet te ontwormen, het zijn geen wormen die in het lijfje van een konijn verder leven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .