Ga naar inhoud

(konijnen)vlees eten / voeren

Newby1981
 Delen

Aanbevolen berichten

@Newby1981 daar heb ik ook moeite mee. Eén van mijn beste vriendinnen zegt altijd; heel knap dat je het doet, maar ik zou het niet kunnen. Ik vind vlees te lekker. Terwijl ze een hond heeft die echt haar alles is, haar kind. Ik probeer dan uit te leggen dat ik geen verschil zie tussen een hond en een varken, maar dat gaat er gewoon niet in. Is best wel een egoïstische keuze vind ik.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn mensen ook niet voldoende op de hoogte van de alternatieven. Als je in de supermarkt kijkt, liggen de koelingen vol met vlees en vis, maar naar het vegetarische assortiment moet je zoeken. En dat terwijl ik zelf een spinazieburger net zo lekker vind als een stukje vlees. Ik denk dat ik flexitarier ben, ik eet niet iedere dag vlees, en als ik het wel eet is het ongeveer 100 gram.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijv. eieren nog niet in verband had gebracht met dierenleed, dus ik heb hier alvast iets geleerd. Ik heb me meteen voorgenomen om in elk geval minder eieren te gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heel lastig vind, is dat in veel vleesvervangers zoveel zooi zit en vaak soja. Ik mag namelijk geen soja. Wanneer ik dit niet eet heb ik moeite om aan caloriearme eiwitreike vervangers te komen die ook nog eens betaalbaar zijn. Bonen zijn dan nog de beste optie, maar ik vind het niet lekker (en mijn buik ook niet) om elke dag bonen te eten. De meeste bonen vind ik weinig smaak hebben, ookal is de maaltijd er om heen heerlijk gekruid. Kidney bonen vind ik zelf de lekkerste en daarna zwarte bonen denk ik. 

Zeker nu ik probeer af te vallen vind ik het lastig. Ik koop zelf wel alleen dierlijke producten biologisch, ondanks mijn minimale inkomen. (iets boven bijstand niveau) 

Dus als jullie tips hebben? Zeker kwark is een product die ik dan zou missen.  De einde vervanger die ik daar in heb kunnen vinden zonder soja is kokos kwark, maar daar zitten zo weinig eiwitten in en nog best veel kcal.

Ik vind het zelf altijd lastig, wat is nu zieliger, een dier korter laten leven en dan dus het vlees eten, of langer laten leven in verre van optimale omstandig heden. Ik hoop dat kweekvlees snel op een goede manier geproduceerd kan worden. Dan kunnen mensen toch vlees eten, zonder dieren leed en naar ik begreep, is het ook milieu bewust. 

Ik heb wel eens meelwormen gegeten, maar vond er niet veel aan. Ze zaten op een chocolatje en waren wat krokanter en hadden een beetje dat schilverige van popcorn, maar t smaakte eigenlijk nergens na. Niet vies dus, maar ook niet dat ik denk jammie. Ik zou het zelf dus niet snel kopen, al het is omdat het verschikkelijk duur is in de supermarkt. Veder is het dan de vraag is dat niet zielig insecten eten. Hoeveel is het over bekent over hun gevoelens en bv pijn of angst perseptie. Vroeger dachten mensen namelijk ook dat dieren geen gevoelens hadden of pijn perseptie

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Evee:

Ik vind de discussie altijd wel leuk. Nou vind ik discussieren altijd wel leuk. Misschien moet ik toch eens de gemeentepolitiek in gaan haha 😉

Alleen vind ik het vaak jammer dat vleeseters zich er ook niet echt in lijken te verdiepen. Dat ze met dezelfde standaard argumenten aankomen en eigenlijk de discussie vaak echt gewoon niet aan willen gaan maar liever ontwijken. Het komt vaak op mij over als een soort egoisme van "ik vind het lekker, dus ik eet het" en dan niet willen kijken naar gevolgen er van. Oogkleppen op zetten. Dus ja, ik denk dat ik de echte grote vleeseters ook wel veroordeel, net als Marjolein.  Tegenwoordig zijn er gelukkig steeds meer mensen waarbij het toch ergens aan het geweten knaagt, die toch gaan zoeken naar een middenweg. 

Ik denk ook niet dat je veganisme kan opdringen aan mensen, het moet een eigen keuze zijn tot wie iemand komt. Er gaat toch een bepaalde realisatie, bewustwording aan vooraf, voor je de stap neemt. En vaak is het dan eerst nog vegetarier omdat dat makkelijker is. En vandaaruit is de stap naar veganisme natuurlijk ook kleiner aan het worden. Tegenwoordig promoten ze "minder vlees eten", dat is denk ik een voorbeeld van zo een goede tussenstap.  Hopelijk gaat het daardoor bij veel mensen van minder vlees, naar vegetarier, naar veganist. Ik heb de hoop dat je er dan uiteindelijk ook komt, of dat er in ieder geval verbeteringen plaats gaan vinden. Of dat in één generatie gaat lukken betwijfel ik.

Ik werd de afgelopen vakantie trouwens boos aangekeken door mijn zus, toen ik met mijn nichtje van 5 de discussie aan wilde gaan over eten. Zij wil geen vis eten want "vissen zijn zielig, die leven in de zee". En toen zei ik, "en vlees is dan niet zielig? " Toen was haar antwoord "nee, want vlees is niets".... Ik wilde daar dus op inhaken, maar helaas mocht ik dat niet van mijn zus. Toch denk ik dat als je kinderen de keuze geeft, ze diervrij kiezen. 

Hoe sta jij trouwens tegenover het eten van insecten @Marjoleintje ?

Insecten...lastige! Ik denk dat het wel duurzamer is dan vlees, dus in dat opzicht vind ik het al een hele verbetering.
Ik durf alleen niet te zeggen hoe het met pijnreceptie van insecten zit, dus daarom ben ik er nog wat terughoudend over. (Nog niet zo heel lang geleden dachten we namelijk dat dieren en zelfs mensenbaby's geen pijnperceptie hadden (of dit weer snel vergaten). Maar nu zeggen we hetzelfde over weekdieren/insecten, terwijl kreeften bijvoorbeeld wel degelijk lijken te reageren op koken water.)

Nu kun je dat zelfs doortrekken naar planten hoor, dus het gaat wel vrij ver. (Maar er zijn mensen die om die reden dus enkel de vruchten eten van planten, en dan wordt je dus 'fruitariër'. )

Dus.... laat ik het zo zeggen; ik denk dat het een beter alternatief kan zijn voor bijvoorbeeld carnivoren zoals katten. (Trovet heeft een insectenvariant voor katten dacht ik). Voor mezelf zou ik het niet snel kopen, omdat ik hier alle middelen heb om jet zonder te kunnen. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Newby1981:

Ik heb trouwens een vriendin die gek is op dieren maar zij eet letterlijk alles. Op vakantie in 1 of ander land had ze zelfs cavia gegeten. Ik snap dat gewoon niet. Hoe kun je nou zo gek op dieren zijn maar ze wel eten?

1 uur geleden zei LilyMarshall:

@Newby1981 daar heb ik ook moeite mee. Eén van mijn beste vriendinnen zegt altijd; heel knap dat je het doet, maar ik zou het niet kunnen. Ik vind vlees te lekker. Terwijl ze een hond heeft die echt haar alles is, haar kind. Ik probeer dan uit te leggen dat ik geen verschil zie tussen een hond en een varken, maar dat gaat er gewoon niet in. Is best wel een egoïstische keuze vind ik.. 

We zijn opgegroeid en opgevoed met het idee dat er iets als productiedieren en huisdieren/recreatiedieren bestaan. Dat is een concept verzonnen door mensen, maar het zit er goed ingebakken.

Maar voor een kalf, of ander 'productiedier' heeft dat label geen betekenis natuurlijk.

'The only difference is your perception"
b66b2f19170ef34fe37d30dce8f1f57e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Marjoleintje:

. (Trovet heeft een insectenvariant voor katten dacht ik).

Klopt, maar alsnog zit er ook pluimveevet en gevogeltelever in dat voer. Het is een hypoallergeen voer met als eerste ingrediënt insectenmeel, maar om aan de nodige taurine en vooral arginine te komen wordt er aan dat soort voeren alsnog dierlijk materiaal toegevoegd. Het is tot op heden nog niet mogelijk om een volledig voer te realiseren dat aan alle behoeftes voldoet van een carnivoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik heel lang vlees heb gegeten (wel weinig) maar het ging me steeds meer en meer tegen staan. Ik heb er ook best lang over gedaan om vegetariër te worden. Veganist gaat me niet lukken denk ik. Ik hou erg veel van koekjes, chocola en heel veel daarvan kan ik dan niet meer eten, dan moet ik echt op zoek naar een klein assortiment. Ik eet trouwens geen eieren en melk (maar dus wel producten waar het in zit) en kaas met mate. Verder heb ik me er niet zo in verdiept. Het gaat mij er gewoon om dat ik geen dier kan en wil eten. 

Ik vind eigenlijk wel dat het vegetarische assortiment in de supermarkten enorm gegroeid is. Ook qua broodbeleg. Dat vind ik super. Volgens mij had je vroeger vrijwel alleen soja. Het is een stuk makkelijker geworden om vegetarisch te eten. 

Bang dat ik voedingsstoffen tekort kom ben ik niet. Ik slik wel best veel supplementen en sowieso B12. Ik ben van mening dat een mens prima zonder vlees kan en dat het zelfs gezonder is. 

Insecten eten begin ik niet aan, bah! Ik geloof best dat het van smaak niet vies is maar het idee... 

Ik las van de week weer over iemand die z'n kat veganistisch voert. Daar kan ik zo boos om worden he. Een kat is niet voor niets carnivoor. Ben bang dat zulke artikelen nog meer mensen aanspoort om hun kat veganistisch te laten eten. Als je echt niet tegen vlees kunt (net als dat ik gillend weg ren als ik konijnenvlees in de winkel zie) moet je gewoon niet aan katten beginnen. Gewoon konijnen houden dan 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Marjoleink:

Misschien zijn mensen ook niet voldoende op de hoogte van de alternatieven. Als je in de supermarkt kijkt, liggen de koelingen vol met vlees en vis, maar naar het vegetarische assortiment moet je zoeken. En dat terwijl ik zelf een spinazieburger net zo lekker vind als een stukje vlees. Ik denk dat ik flexitarier ben, ik eet niet iedere dag vlees, en als ik het wel eet is het ongeveer 100 gram.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijv. eieren nog niet in verband had gebracht met dierenleed, dus ik heb hier alvast iets geleerd. Ik heb me meteen voorgenomen om in elk geval minder eieren te gaan eten.

Hmmm... even denken.... 🙂

... 'Eens' omdat het aantal producten met dierlijke producten echt overweldigend is. Elke supermarkt ligt vol met spullen waarbij in in 95% van de gevallen wel iets van ei, melk, melkpoeder of anders wel bepaalde emulgatoren/aroma's gestopt zijn. Dus het is soms best even zoeken naar vega(n) producten. En dat ze apart liggen helpt ook niet nee; er zijn wel supermarkten waarbij de vervangers nu tussen het vlees liggen. ("Beyond Meat Burgers'  eisen dat zelfs van de supermarkt). Dat is ook veel effectiever, want het zijn juist de flexitariërs die de meeste van de vervangers kopen. Veel vegans eten dat maar af en toe. (Mijn vriend en ik eten ze op zich nog wel regelmatig, maar we ontdekken ook steeds meer gerechten waarvoor je geen vervangers meer nodig hebt. Wel een complete nieuwe kruidenverzameling, dat dan weer wel, dus dat kost moeite/tijd/geld/het risico op een mislukt gerecht als je wat nieuws probeert 😉

Nu leef ik wel in een echte Vegan-bubble op internet, dus ik kom vrij gemakkelijk aan ideeën en recepten. Maar, en dat is waar ik het niet helemaal eens ben (niet helemaal, niet compleet, kom ik zo ook op terug 😛  ) : Facebook en Instagram zijn voor zeker de jongere generaties niet meer onbekend terrein. En daar is meer dan genoeg informatie te vinden. Tips, apps, blogs, youtube-filmpjes met easy-peasy-5-ingrediënten- recepten, het is niet moeilijk te vinden. In zeker de stedelijke gebieden schieten de vega(n)-zaakjes als paddenstoelen uit de grond en/of komen er steeds meer vega(n) gerechten op de menukaarten. Het is wel echt hip en happening; ook de sterren toen mee (Beyonce, Ariane Grande...) en in de politiek wordt het ook steeds meer besproken.

Maar, en dan hobbel ik dus weer even terug; zoals ik al zei is de veenindustrie in één ding echt heel erg goed (en dat bedoel ik zonder sarcasme), en dat is marketing. Van 'Melk is goed voor elk' en de promotie van schoolmelk, tot reclames voor kippenvlees gesubsidieerd door de overheid.. (dat laatste is wel een rem opgezet.) en de boodschap dat je calcium nodig hebt uit zuivel en ook proteïnen uit dierlijke producten.  De schijf van 5 van het Voedingscentrum is ook wat vertekend (de Vlaamse voedselpiramide is een stuk beter eigenlijk, maar het voedingscentrum in NL wil een zo breed mogelijk publiek bereiken om iedereen een klein beetje gezonder te laten eten, dus dat is niet een 'Ideale schijf van 5' als je het ding kritisch bekijkt.) Kortom; We zijn jarenlang met dit soort boodschappen opgegroeid (Ik net zo goed, door mijn ouders (die ook zo zijn opgevoed), door school, etc.), we zijn echte gewoonte- en kuddedieren, de supermarkten zijn er grotendeels niet op ingericht, en dus is het niet zo gek dat het wat lastig is om opeens om te schakelen. Het is vrij 'nieuw', we zijn op dit moment de z.g.n. "Voorhoede'.

En zeker  mensen die we als 'babyboomers' bestempelen zullen over het algemeen niet snel overschakelen (en misschien de veel ouderen juist weer wat vaker wel omdat ze in een tijd zijn opgegroeid zijn waar veel vlees eten niet per se de norm was, en ze uit een generatie komen waarin het allemaal nog niet zo 'massaal' was) De doelgroep van veel vega(n)-actiegroepen is daarom ook niet 50+, maar dat is de groep van  jong volwassen vrouwen tussen de 18 en 35 jaar (o.i.d.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Marjoleintje:

De doelgroep van veel vega(n)-actiegroepen is daarom ook niet 50+, maar dat is de groep van  jong volwassen vrouwen tussen de 18 en 35 jaar (o.i.d.). 

Weet je dat dat ook precies de grootste doelgroep is van bunnybunch 🤣 

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Newby1981:

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik heel lang vlees heb gegeten (wel weinig) maar het ging me steeds meer en meer tegen staan. Ik heb er ook best lang over gedaan om vegetariër te worden. Veganist gaat me niet lukken denk ik. Ik hou erg veel van koekjes, chocola en heel veel daarvan kan ik dan niet meer eten, dan moet ik echt op zoek naar een klein assortiment. Ik eet trouwens geen eieren en melk (maar dus wel producten waar het in zit) en kaas met mate. Verder heb ik me er niet zo in verdiept. Het gaat mij er gewoon om dat ik geen dier kan en wil eten. 

Ik vind eigenlijk wel dat het vegetarische assortiment in de supermarkten enorm gegroeid is. Ook qua broodbeleg. Dat vind ik super. Volgens mij had je vroeger vrijwel alleen soja. Het is een stuk makkelijker geworden om vegetarisch te eten. 

Bang dat ik voedingsstoffen tekort kom ben ik niet. Ik slik wel best veel supplementen en sowieso B12. Ik ben van mening dat een mens prima zonder vlees kan en dat het zelfs gezonder is. 

Insecten eten begin ik niet aan, bah! Ik geloof best dat het van smaak niet vies is maar het idee... 

Ik las van de week weer over iemand die z'n kat veganistisch voert. Daar kan ik zo boos om worden he. Een kat is niet voor niets carnivoor. Ben bang dat zulke artikelen nog meer mensen aanspoort om hun kat veganistisch te laten eten. Als je echt niet tegen vlees kunt (net als dat ik gillend weg ren als ik konijnenvlees in de winkel zie) moet je gewoon niet aan katten beginnen. Gewoon konijnen houden dan 🙂

Ook het assortiment koekjes en chocolade is groter dan je denkt!
(Nee, je bent niet verplicht Vegan te worden hoor, haha. 😉 Maar er is een variant Oreo's die veganistisch is, de LU Robuuste chocoladekoeken zijn veganistisch, de Joodse koeken en Stroopkoeken van Davelaer (die blikken) zijn vegan, en veel pure chocolade is vegan.  en speculaas is ook vegan te vinden. Oh, en oliebollen bij kramen zijn vaak zonder melkpoeder gemaakt. Bij de bakker niet altijd. 🙂

Nu ben ik zelf meer van de hartige dingen dus ik ken verder niet alle producten, maar ik verbaas me er nog regelmatig over hoeveel ik gelukkig nog wel kan eten. (En zelf vegan gebak maken is ook makkelijker dan ik dacht. ^^ )

Toegegeven, ik mis soms wel het gemak als ik bijvoorbeeld bij anderen ben. Want 9 van de 10x hebben die geen vegan koekjes/gebak. (Wel goed voor de lijn!)  En ik mis af en toe nog wel eens brie. en frisse yoghurt.

Hoewel ik moet zeggen dat mijn enorme craving naar kaas aanzienlijk is verminderd. De eerste maanden heb ik dat echt wel erg gemist. Nu af en toe eens, maar veel minder sterk. (Alleen fèta, maar daar ga ik binnenkort eens een goede vervanger voor bestellen, die schijnt echt goed te zijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Wat ik heel lastig vind, is dat in veel vleesvervangers zoveel zooi zit en vaak soja. Ik mag namelijk geen soja. Wanneer ik dit niet eet heb ik moeite om aan caloriearme eiwitreike vervangers te komen die ook nog eens betaalbaar zijn. Bonen zijn dan nog de beste optie, maar ik vind het niet lekker (en mijn buik ook niet) om elke dag bonen te eten. De meeste bonen vind ik weinig smaak hebben, ookal is de maaltijd er om heen heerlijk gekruid. Kidney bonen vind ik zelf de lekkerste en daarna zwarte bonen denk ik. 

Zeker nu ik probeer af te vallen vind ik het lastig. Ik koop zelf wel alleen dierlijke producten biologisch, ondanks mijn minimale inkomen. (iets boven bijstand niveau) 

Dus als jullie tips hebben? Zeker kwark is een product die ik dan zou missen.  De einde vervanger die ik daar in heb kunnen vinden zonder soja is kokos kwark, maar daar zitten zo weinig eiwitten in en nog best veel kcal.

Ik vind het zelf altijd lastig, wat is nu zieliger, een dier korter laten leven en dan dus het vlees eten, of langer laten leven in verre van optimale omstandig heden. Ik hoop dat kweekvlees snel op een goede manier geproduceerd kan worden. Dan kunnen mensen toch vlees eten, zonder dieren leed en naar ik begreep, is het ook milieu bewust. 

Ik heb wel eens meelwormen gegeten, maar vond er niet veel aan. Ze zaten op een chocolatje en waren wat krokanter en hadden een beetje dat schilverige van popcorn, maar t smaakte eigenlijk nergens na. Niet vies dus, maar ook niet dat ik denk jammie. Ik zou het zelf dus niet snel kopen, al het is omdat het verschikkelijk duur is in de supermarkt. Veder is het dan de vraag is dat niet zielig insecten eten. Hoeveel is het over bekent over hun gevoelens en bv pijn of angst perseptie. Vroeger dachten mensen namelijk ook dat dieren geen gevoelens hadden of pijn perseptie

Geen soja is wel jammer ja, want dat is wel een fijne eiwitbron. Ik zal eens voor je zoeken binnen de FB groep, er zijn meer mensen met dat probleem en er wordt regelmatig om tips gevraagd. Dus ik kom erop terug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vegan eten is echt niet altijd gezond eten. Sterker nog, je hebt een grote drang om als je iets vegans ontdekt het te proeven.

De originele versie van de oreo's is inderdaad vegan, die robuste koeken zijn ook erg lekker, kokoskoeken zijn vaak ook vegan (bevatten wel vaak palmolie maar dat is weer een ander onderwerp 😉 ) Er zijn ook gewoon vegan pepernoten te koop, vegan marsepein, vegan chocolade. Zelf iets van gebak vegan maken is inderdaad ook super simpel. Zelf bak ik ook vaak bananenbrood en maak dat dan extra lekker met noten, fruit of chocoalde er door. Veel ontbijtkoek soorten zijn ook vegan, dat is ook een makkelijk tussendoortje 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Marjoleintje:

Geen soja is wel jammer ja, want dat is wel een fijne eiwitbron. Ik zal eens voor je zoeken binnen de FB groep, er zijn meer mensen met dat probleem en er wordt regelmatig om tips gevraagd. Dus ik kom erop terug!

Thanx! Ik heb wel diverse dingen geprobeerd, zoals een snitzel  en dat soort dingen, maar die producten bevatten vaak schrikbarend veel kcal, weinig eiwitten en zijn ook nog eens mega duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2018 at 19:37 zei MichelleloveElmo:

Thanx! Ik heb wel diverse dingen geprobeerd, zoals een snitzel  en dat soort dingen, maar die producten bevatten vaak schrikbarend veel kcal, weinig eiwitten en zijn ook nog eens mega duur. 

En Falafel, zit daar niets voor je bij (hebben ze tegenwoordig in allerlei vormen in de supermarkt schappen liggen), evt ook makkelijk zelf te maken? En heeft Quorn ook geen vleesvervangers zonder soja?

@Deeskuh88 Ahh ja dan staat jouw familie daar inderdaad anders in. Maar ook jij bent dus wel gaan minderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Falafel is niet echt mijn ding, of ik heb de juiste nog niet gevonden. Het is niet dat ik het niet lust, maar ik vind er ook niet veel aan. Quorn heeft er idd wel een paar, maar die gene zonder soja zit dan vaak weer kippeneiwit in of t bevat bijna geen eiwit. en in beide gevallen vaak miga veel kcal. Ik zoek iets van gehakt of kipachtig iets (niet perse qua smaak, wel qua gebruik en structuur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk wel minder. Dat we teveel eten is een feit, dus het zijn groenten die ik veel eet, rauw en gekookt, en het vlees waar we op minderen. Kleine porties en niet elke dag. Maar dat je het helemaal niet nodig hebt, kan er bij mij niet in. En wat me echt nog het meest tegenstaat, is dat de niet-vleeseters vrijwel altijd zo hard hun best doen om je over te halen er ook mee te stoppen. Echt. Bloedirritant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik carnivoor zou kunnen zijn zou ik dat worden. Ik moet mezelf er echt toe zetten om groenten te eten (echte Hollander die van nature alleen maar AVGtjes gewend is) want stiekem vind ik het gewoon helemaal niks. Ik kom ook nooit aan de minimum van 250 gram groenten. Ik probeer sinds ik op mezelf woon dingen uit om mijn portie groenten te doen verbeteren, maar tot nu toe kom ik niet verder dan bepaalde ovenschotels. Fruit lukt dan weer wel prima en ik slik extra multivitaminen bij.

Verder maak ik geen onderscheid in "schattige dieren" en "niet schattige dieren", dus ja ik eet gewoon konijn en paard (ik rijd al meer dan mijn halve leven paard). Ik ben van mening dat mensen omnivoor zijn en dus ook gewoon vlees moeten kunnen eten. Die chemische vleesvervangers ("smaakt naar frikandel", "textuur van kip"...Wat zit er in godsnaam in dan? ) lijken mij haaks slaan op de biologische/natuurlijke producten trend die we tegenwoordig zien. Ik snap wél dat de hoeveelheden die de meesten mensen en ook ik eten niet ideaal zijn (makkelijk 100-200 gram vlees voor een avond maaltijd) en ook dit probeer ik met nieuwe recepten aan te pakken (zie ovenschotels). Maar ooit vegetariër worden zie ik mezelf niet doen.

Ja dat maakt mij een vreemde eend in deze bijt denk ik haha. Ik pleit juist voor milieubewuster/diervriendelijker vlees kweken met behulp van technologie, zoiets als lijfjes zonder hoofd of zo. Zo is iedereen blij!

Voor de vegans: Hoe doen jullie dat met medicijnen? Knijpen jullie daar dan een oogje voor dicht of nemen jullie die gewoon helemaal niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .