Spring naar bijdragen
Laniboekje

Ach, zo plots. Dag kleine Geer.

Recommended Posts

In juli dit jaar heb ik twee cavia-broertjes van mensen uit de wijk overgenomen. Zaten in een meterkooi en waren niet heel goed verzorgd (lees schurft, verkeerd voer, hele lange nagels etc.)

Bij ons in de tuin leefden ze al snel enorm op en ontpopten ze zich tot hele gezellige babbelaars en wat kunnen ze fluiten zeg! Luchtalarm is er niets bij. 

Ging hartstikke goed met de mannen. We doopten ze om tot Geer en Goor. 🤣

Helaas is vanochtend Geer zeer plots overleden. Vriend was aan het sporten in de achtertuin en Goor zat naar hem te fluiten. Aanmoediging (maar eigenlijk: geef mij eten!). Hij hoorde af en toe een gek rocheltje maar zocht er niets achter tot hij ineens dacht: waar is Geer eigenlijk? 

Die lag dus in het nachthok naar adem te happen. Vreselijk.... Ik was nog weg met de honden en baby. Hij had me gebeld en ik hem verzocht om afspraak te maken bij de dierenarts. Deze stond voor 10.00. Diertje heeft echter vlak na ontdekking zijn laatste adem uitgeblazen. Ik kan echt niets vinden. Geen bulten, geen wondjes, alles is zoals het zou moeten zijn. Hij is echter wel iets magerder, dat viel me op toen ik hem oppakte. Misschien dus al een tijdje iets onder de leden... Waarom kunnen ze het je niet vertellen hé? Ik ben niet zo van iedere dag de dieren aanraken en bevoelen... Misschien had ik eerder iets aan hem kunnen merken, alhoewel. Gisteren vielen ze nog samen aan op het groenvoer en was het niet anders dan anders. 

Sneu. Hij is maar 1.5 jaar oud geworden waarvan sinds juli bij ons. 

Dag knap manneke. In die korte tijd hebben we wel enorm van je genoten, lekker nieuwsgierig aapje. Rust zacht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker sneu, maar hij heeft toch de laatste maanden fijn bij jullie van een luxe leventje kunnen genieten!

Neem het jezelf niet kwalijk, ik ken dat gevoel heel goed, maar je weet zelf wel dat je als je ergens aan had kunnen zien dat hij niet in orde was, je actie ondernomen had. Het is inderdaad zo jammer dat ze het niet kunnen vertellen, dat hun overlevingsinstinct is om zwakte te verbergen, in plaats van te tonen. 

Heel veel sterkte met het verlies. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig is dat he, aan die knaagdieren. Vriend zei het ook al: 'zijn cavia's ook van die rakkers die nooit wat tonen tot het te laat is?' 

Ja dus. 

Even kijken wat we kunnen gaan regelen voor Goor. Ik had hem nog niet laten castreren dus dat moet eerst of ik moet een zeugje vinden dat gecastreerd is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .