Ga naar inhoud

2 konijnen trainen met clicker


Roselien Kamerman

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over het trainen van konijnen. Ik heb 2 jonge konijntjes in huis en wil deze graag met de clicker trainen. Ze zitten bij mij in de woonkamer en mogen daar los. Ik wil ze ook graag in de woonkamer trainen maar kan dat? Kan ik me de ene trainen met de clicker terwijl de ander rondloopt en dit hoort of brengt dit verwarring? Of moet ik eerst bij het ene konijn de clicker laden en daar goed mee oefenen en dan pas aan het 2e nijn beginnen? Is het dan voor de eerst niet onduidelijk om de clicker te horen en niks te krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met clickertraining is het het makkelijkst om het met één konijn tegelijk aanleren, in ieder geval de basis. Dus om het konijn even apart te nemen als je traint. Als ze het wat beter kunnen, kun je ze wel samen houden. Maar de basis is heel onhandig met twee konijnen tegelijk.

 

Als je met twee konijnen in één ruimte wil clickeren, dan is het wel het makkelijkst dat ze eerst goed hun eigen naam kennen. Dan kun je naam + commando geven, en snapt het andere konijn als het goed is dat het niet voor hem is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  heb ze nog geen 2 weken dus hun naam kennen ze nog niet, daar moet ik dan eerst mee beginnen. 
Het lastige is dat ik er niet echt een apart kan zetten. Woonkamer en keuken is een grote ruimte dus dan horen ze alles. In de gang of berging mogen ze niet komen dus ik ben bang dat als ik ze daar ga trainen ze denken dat ze daar wel mogen zijn. 

 

Moet ik ze om hun naam te leren ook apart zetten of kan dat wel samen. Ik doe het wel steeds met 1 konijn tegelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .