Ga naar inhoud

Voedster plast opeens veel


ankefino

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik verhuisd en zijn mijn 2 konijnen van buiten naar binnen verplaatst. Nu ben ik met Zindelijkheidstraining bezig maar dat lukt nog niet helemaal. Er worden vooral veel plasjes naast gedaan ik denk wel 7 per dag. Vooral in de avond nadat ik groenvoer heb gegeven zijn het er veel en zijn het ook grote plasjes die zowat doorzichtig zijn. Ik heb gezien dat mijn (niet geholpen) voedster tijdens een sprongetje haar plas liet lopen. (Was zowat doorzichtig) Ik ben met haar vorige maand naar de dierenarts geweest toen ik nog in het andere huis woonde. Toen wilde ze niet meer eten. ze had verhoging en last van het gebied rond de blaas. Te dierenarts dacht aan een ontsteking en toen heeft ze antibiotica meegekregen en dat heb ik gegeven. Na het dierenartsbezoek ging ze direct weer eten (raar konijn). Ik heb hiervoor nooit echt wat gemerkt van de vele plasjes omdat ze hiervoor buitenwoonde. Zou dit iets medisch zijn of gezien de historie bij de dierenarts toch iets medisch zijn? Ze is verder erg actief en eet goed.

Als het langer blijft ga ik wel naar de dierenarts maar wil eerst weten of dit misschien wel vaker voorkomt en wat ik kan verwachten.

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de tips in dit artikel doorgelezen? https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

 

Niet alle konijnen zijn zindelijk te maken, het hoeft dus niet altijd medische oorzaak te hebben - maar het kan wel. Een keer een dierenartscheck kan geen kwaad dus. Kleur zegt niet zo veel over of er iets mis is, de kleur van urine is vooral afhankelijk van wat ze gegeten hebben 😉  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wel alleen toen ze nog buiten zaten was het wel een stuk beter qua zindelijkheid . De eerste week dat ik ze binnen had deden ze 3 plasjes per week ernaast en nu wel 7 op een dag. Ik ga het denk ik even in de gaten houden en anders inderdaad even naar de dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het buiten beter ging dan binnen zegt niet zo heel veel, na wisseling van terrein is het vaak een periode minder goed, de zindelijkeid. Ze hebben dan meer het gevoel het gebied eigen te moeten maken.  Maar het zou ook goed kunnen dat het wat blaaszand is, of een blaasontsteking. Als je twijfelt gewoon even een afspraak maken voor controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een update:

Na ook bloed bij het plas gevonden te hebben ben ik naar de dierenarts gegaan. Die dacht eigenlijk direct aan baarmoederkanker. Er is een foto gemaakt om te kijken of ze nog gecastreerd kon worden maar helaas had ze al uitzaaiingen naar de longen. Nu is het aankijken hoelang  het nog goed gaat. Ze eet nog prima en is ook nog actief en vrolijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .