Spring naar bijdragen
Anouk21

Ikea Billy Cage

Recommended Posts

Hallo, 

In een ander topic had ik het over dat ik mijn gerbilkooi wil uitbreiden, maar een reactie erop zij dat tralies niet geschikt zijn. Op internet zeggen ze dat ook..

Dus nu leek het me leuk om misschien een ikea billy meubel te bestellen, en die om te bouwen naar een gerbil kooi.

Ik heb er eentje gezien van 80x27x35, dan doe ik aan de voorkant een glasplaat en aan de bovenkant maak ik een deksel van stevig gaas, maar ik zag ook nog een andere billy meubel, met 3 verdiepingen, deze was 80x28x106. Mijn voorkeur gaat uit naar deze met 3 verdiepingen want dan hebben ze meer ruimte, speelplaatsen etc. 

Maar mijn vraag is nu: heeft iemand ervaring met het ombouwen van een billy, en hoe doen jullie dat dan met de ventilatie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met gerbils, dus heb geen idee of het een geschikte ruimte voor ze kan zijn. Waar ik wel meteen aan dacht is dat plas en ontlasting (en bodembedekking) in/door de kieren van de planken kan gaan. Dus daar zou ik wel iets op bedenken, anders wordt het een vieze boel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie,  de ontlasting had ik idd nog niet aan gedacht, mijn gerbils poepen en plassen vooral in het zandbakje, maar hier en daar kom ik nog wel eens wat tegen..

Ik zal er nog ff over nadenken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .