Ga naar inhoud

Dex eet niet en ligt muisstil in een hoekje


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Ik heb om 11.20 uur een afspraak bij de dierenarts, maar misschien hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen.

 

Toen ik vanochtend beneden kwam lag Dex muisstil onder zn wilgentunnel, kwam wel even groeten maar niet van harte. Normaal is het een enthousiast springfestijn van blijdschap. Toen ik biks aanbod nam hij niks, alleen brokje uit de hand wat met moeite naar binnen ging. Ook het kruidenhooi (ultieme favoriet bij de buns) laat hij compleet links liggen.

 

Hij heeft niets anders dan anders gegeten gekregen, gisteravond ook niets aan de hand. Wat kan ik in de tussentijd doen om hem misschien te helpen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dwergdobby:

@dexenbobbi misschien lekkere thee maken, het lost niks op maar misschien word Dex er wat vrolijker van?

 

Succes bij de dierenarts.

 

Heb wel eens hooithee gemaakt omdat ik las dat ze dat zo lekker vinden, die van mij moesten er niets van hebben.

 

Inmiddels terug en Dex zn darmpjes zitten verstopt, heeft een darmstimulerend middel en pijnstillers gehad en heeft bij thuiskomst alweer wat hooi gegeten. Medicatie moeten we nog 5 dagen toedienen en daarnaast dwangvoeren zolang hij niet voldoende binnen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Lienappelsien:

Hopelijk knapt hij nu snel weer op.

Ik hoop het, niet leuk om te zien dat hij zoveel pijn heeft.

 

Drinken is ook wel een issue op het moment. De fles pakt hij niet, bakje water gooit hij steeds om. Dwars ding.

 

Misschien toch die thee proberen dan maar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie is ten opzichte van gister weinig verbeterd. Gister heeft Dex wel wat hapjes gegeten, maar amper gedronken. Het laatste spuitje dwangvoer heb ik gisteravond aangemaakt met het wortelhapje van Olvarit en ging goed naar binnen.

 

Vanochtend is het echter weer mis. Met moeite zn pijnstillers en darmstimulatie kunnen geven, maar hij wil nog steeds niets eten, heeft amper of niets gedronken en ik zag ook maar een paar keuteltjes liggen (max 5). 

 

Er  staat nu weer dwangvoer op het menu maar iets houdt me tegen dit te geven. Moet die poep in zn darmpjes er niet eerst uit in plaats van zn darmen nu compleet te vullen? Is dit een gevalletje spoed om de dierenarts op zondag te bellen?

 

Maak me heel erg zorgen op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je eigen dierenarts dienst? Bellen in een weekenddienst overdag zou ik mij niet te druk om maken, als je vragen hebt en twijfelt gewoon doen! 

 

Dwangvoeren als hij nog volledig geblokkeerd zit door een verstopping kan inderdaad ook voor problemen (megacolon) zorgen, dus als je nog geen keutels hebt gezien is het inderdaad wel verstandig contact op te nemen met de dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hadden voorheen ook regelmatig gas. Wij gaven ze dan een buikmassage. Dit vonden ze lekker en het gas ontsnapte beetje bij beetje. We deden dit om de paar uur. Misschien dat dit kan helpen? Dit doe je net achter de ribbenkast. Je voelt een soort ballonnetje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Heeft je eigen dierenarts dienst? Bellen in een weekenddienst overdag zou ik mij niet te druk om maken, als je vragen hebt en twijfelt gewoon doen! 

 

Dwangvoeren als hij nog volledig geblokkeerd zit door een verstopping kan inderdaad ook voor problemen (megacolon) zorgen, dus als je nog geen keutels hebt gezien is het inderdaad wel verstandig contact op te nemen met de dierenarts. 

 

Nee, mn eigen dierenarts is er niet. Gister ook niet helaas. Heb net nog even gebeld en moet toch het dwangvoer blijven geven. Heeft vanochtend wel wat boerenkool (nat gemaakt omdat hij niet drinkt) gegeten en ook wat biks en hooi. Heel minimaal, maar voor de dierenarts reden genoeg om het nog even aan te kijken en het dwangvoer en de darmstimulerende middelen het werk te laten doen.

 

Heb er zelf een beetje twijfels bij, maar kan op dit punt weinig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde jullie even updaten:

 

Dex heeft gisteravond eindelijk weer gekeuteld na een heleboel buikmassages. Vanochtend ook weer iets levendiger en heeft uit zichzelf zijn biks en wat hooi gegeten. Maar, nog steeds niet de oude Dex. Geschakeld met mijn eigen dierenarts en morgenochtend wordt hij onder narcose gebracht om de haakjes die aan zijn kiezen zitten te verwijderen. Ze waren maar minimaal, maar blijkbaar bestaat toch het vermoeden dat zijn klachten hier vandaan komen.

 

Geen idee in hoeverre dit als een logisch iets klinkt, maar ben blij dat er in ieder geval iets gedaan wordt nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Evee:

Charlie stopte een paar maanden terug ook met eten, volledig onderzocht maar niets anders kunnen vinden dan een paar kleine haakjes... haakjes weggehaald, en ze was weer helemaal de oude! 

 

Bizar dat zoiets zoveel invloed kan hebben op zo'n diertje. Hopelijk geldt hetzelfde voor Dex! 

 

2 minuten geleden zei Bloempje&Caramel:

Ik heb het even doorgelezen, fijn dat ie weer wat eet! Op dit moment wordt mijn voedstertje ook aan haakjes behandeld omdat ze eerst buikpijn had, die was toen gelukkig weggegaan maar nu wilt ze soms wel eten en soms niet/weinig. 

Succes!

 

Had jouw topic ook al door zitten lezen, zag wel wat raakvlakken met Dex. Het lijkt er op dat zijn buikpijn minder is, dus hopelijk na morgen weer helemaal de oude. En hopelijk geldt dat ook voor jouw voedster 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei dexenbobbi:

 

Bizar dat zoiets zoveel invloed kan hebben op zo'n diertje. Hopelijk geldt hetzelfde voor Dex! 

 

 

Had jouw topic ook al door zitten lezen, zag wel wat raakvlakken met Dex. Het lijkt er op dat zijn buikpijn minder is, dus hopelijk na morgen weer helemaal de oude. En hopelijk geldt dat ook voor jouw voedster 🙂

Ja ik hoop ook voor jou dat het inderdaad de haakjes zijn!🙂 En gelukkig maar dat de buikpijn minder is!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een update:

 

Maandagavond begon Dex alweer wat op te leven, heeft ook uit zichzelf gegeten en lekker aan het keutelen. Gisterochtend heb ik hem weggebracht voor de haakjes en mocht hem gister eind van de middag weer mee naar huis nemen. Was gelijk de oude Dex weer, alleen een beetje knorrig dankzij het bezoekje aan de dierenarts. Hij dook gelijk de hooiruif in en heeft zitten eten alsof zijn leven er vanaf hing. Zijn energie is ook weer zo goed als terug.

 

Vooral Bobbi was dolblij dat haar vriendje weer terug was, heb dat diertje nog nooit zoveel binky's zien maken.

 

Waren dus toch de haakjes, volgens de dierenarts waren ze heel minimaal en heb ik een pietlut in huis haha

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei dexenbobbi:

Wederom een update:

 

Maandagavond begon Dex alweer wat op te leven, heeft ook uit zichzelf gegeten en lekker aan het keutelen. Gisterochtend heb ik hem weggebracht voor de haakjes en mocht hem gister eind van de middag weer mee naar huis nemen. Was gelijk de oude Dex weer, alleen een beetje knorrig dankzij het bezoekje aan de dierenarts. Hij dook gelijk de hooiruif in en heeft zitten eten alsof zijn leven er vanaf hing. Zijn energie is ook weer zo goed als terug.

 

Vooral Bobbi was dolblij dat haar vriendje weer terug was, heb dat diertje nog nooit zoveel binky's zien maken.

 

Waren dus toch de haakjes, volgens de dierenarts waren ze heel minimaal en heb ik een pietlut in huis haha

Oh wat fijn! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .