Ga naar inhoud

Happen naar vriendje


fiep

Aanbevolen berichten

Laatst had ik (voor het eerst) een maiskolf voor Jip en Fiep gekocht, maar toen ik ze ervan liet eten, ging Fiep happen naar Jip. 

Ze beet een pluk haar uit zijn kontje en hapte ook naar zijn neusje.

Een week later was Fiep in de tipitent (klein tentje) aan het krabbelen en graven, toen Jip kwam kijken. Op het moment dat hij bij de tent was, ging Fiep weer naar zijn neus happen. Resultaat: geen maiskolf en geen tipitent meer. 😉

 

Doe ik er goed aan om proberen te voorkomen dat ze naar hem hapt, of moet ik het toestaan?

Verder is Jip dominant, maar Fiep is het daar niet helemaal mee eens. Jip doet verder niks, die wil alleen gewassen worden.

ik heb haar al streng toegesproken, dat wie ruzie maakt, ingeruild wordt. Maar dat maakt niet zo’n indruk. 😜😂

 

Alvast bedankt voor jullie wijsheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt regelmatig gehapt, met name rond etenstijd. Mijn ram wil graag als eerste aan tafel, en meestal is dat met een pluk haar van een van de dames in zijn bek. Verder is hij heel lief, maar op dat moment moet hij even laten zien wie de baas is. Aangezien het verder goed gaat, kan het volgens mij geen kwaad en grijp ik dus niet in.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn de beste vrienden, totdat er eten in het spel komt. De vrouw gaat het eten verdedigen en ze gaat grommen. Ik voed ze daarom op twee plekken. Na het eten zijn ze weer lief tegen elkaar en kruipen ze tegen elkaar aan. Zo gaat het al maanden en ze blijven elkaar leuk vinden.

 

Wat je evt kunt doen is zulk interessant eten los van elkaar geven zodat ze het niet hoeven uit te vechten. Dan bespaar je ze die strijd iig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

“Fijn” om te horen dat het vaker voorkomt... lekkers geef ik meestal al in twee aparte handjes, zodat ze allebei zonder gedoe kunnen eten. Blijft nog over die tipi... 😉 even bedenken of ik die terug durf te zetten of maar beter van niet. 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .