Ga naar inhoud

Ceder


Lauraa12

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik had een vraagje over een ceder boom in mijn tuin. Uit het artikel over veilige en giftige takken/bomen heb ik niet mijn antwoord kunnen halen. De boom in kwestie is een aantal jaar terug omgevallen en is daarna deels weggehaald. Momenteel staat er nog een klein stukje van de stam. Volgens mij valt de ceder onder de sparren/dennen familie en die zijn over het algemeen best wel heel erg giftig voor konijnen (of dieren in het algemeen). Nu is deze boom 4/5 jaar geleden overleden, is deze dan nog steeds giftig? 

De konijnen kunnen er niet bij, maar vanwege eventuele uitbreidingen van hun verblijf vroeg ik het me af.

 

Alvast bedankt 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Over het algemeen is de hars het meest giftige deel van naaldbomen, ik denk dat het er dus aan ligt of er hars aanwezig is aan / in het overgebleven deel. Ik zou toch inderdaad aanraden het zekere voor het onzekere te nemen en hem verwijderen of buiten bereik van de konijnen houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .