Ga naar inhoud

Help! Sproeiende voedster, binnenkonijn.


Konijn24

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een voedster van nu zes maanden. Ze leeft samen los in huis met een gecastreerde ram. Sinds een paar dagen is ze erg rams en loopt continu met haar staart omhoog, rijd op de ram en maakt een zoemend geluid. Sinds vandaag is ze helaas begonnen met sproeien. Overal gewoon plassen, maar ook écht ver van zich af sproeien. Alles zit er onder. De muren, bekleding van de bank, de vloer etc. Ze doet het bijna de hele tijd door. Ik ben hier niet blij mee aangezien ze echt alles onder sproeit terwijl ze in huis leven. Ik kan zo wel blijven schoonmaken. Ook sproeit ze zelfs mij er onder, en dat vind ik echt vies. 

 

De bedoeling was al om haar te laten steriliseren (casteren), om de kans op baarmoeder tumoren te verkleinen. Maar hoe lang duurt het voor het sproeien voor haar een gewoonte word? En is het meteen over na castratie, of duurt het dan nog een tijd? Hoop echt dat ze er snel mee ophoudt want dit is echt geen doen in huis zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dame heeft er inderdaad nu echt de leeftijd voor, volop hormonen in het lijfje.

 

Meestal neemt het in ieder geval wel af na castratie (geen garanties, maar mijn ervaring is dat het volledig stopt) maar het is hormonaal gegdrag en kan best een paar maanden duren na castratie voor het overgaat. Dan is het afhankelijk van karakter en inderdaad in hoe verre het gewoonte is geworden of het volledig verdwijnt of alleen afneemt. 

 

Het is makkelijker als je toch wil castreren om de problemen zo veel mogelijk voor te zijn, ik zou dus snel de afspraak maken voor de castratie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Dank voor de reactie's! Ze heeft inderdaad veel te veel last van haar hormonen. Want ze valt mij nu ook aan en bijt en krabt dan met haar voorpoten tegelijkertijd. Ik kan nauwelijks meer in haar buurt komen. Ze moet inderdaad maar zo snel mogelijk geholpen worden. Wilde al een afspraak maken maar afgelopen week zat alles helaas al vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .