Spring naar bijdragen
Almira

Welk ras is deze lieverd?

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

Ben compleet nieuw hier heb alleen een vraagje aan de mede konijnen vrienden. 

Mij heb een lief mannetje van net 1 jaar oud genaamd Bugs. 

Hij is natuurlijk ontdeugend maar houdt op zijn tijd ook van liefde en lekker bij je liggen dan komt hij aan gehupt. 

Maar mijn vraag is wat voor ras is deze lieverd?

op zijn paspoort staat een voskonijn. 

Zijn oren zijn licht grijs, zijn staartje, zijn pootjes en zijn snoetje ook. De ene periode is het licht grijs en de andere periode donker. 

Hij is de baas over mijn katten. Hij laat echt wel weten dat hij dit huis runt haha

Maar onze vraag op deze mooie dierendag is wat voor ras is deze lieverd?

Dank jullie wel allemaal!

Liefs!

316B4899-FBE7-4A93-B40B-82C4C9EB0CC6.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt een rasloos konijn. Een paspoort zegt niets bij konijnen en een voskonijn is het zeker niet.  Een voskonijn heeft lange haren over zijn hele lichaam. niet zoals jouw konijntje:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnenrassen/post/konijnenras-voskonijn/

Niet dat rasloze konijntjes minder leuk zijn hoor, veel karakterverschil is er ook niet tussen raskonijnen en niet raskonijnen, alleen verschil in uiterlijk. Maar dit zit er uit als een dierenwinkel of pretnest fokker- konijntje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij komt idd uit de dierenwinkel. Vond hem er zo zielig zitten. Ben 3 keer langs geweest en de 3de keer heb ik hem mee genomen. Er was iets wat ons naar elkaar trok. Denk zelf ook een mix maar welke mix daar kom ik maar niet achter. 

Hij is niet heel groot maar wel heel sociaal en altijd in de buurt.

dank je voor je reactie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij dit soort konijntjes is nooit echt een mix er uit te halen, hooguit een "zijn kleuren / aftekeing lijkt op ... " Dan zou je in dit geval bij een rus uit komen, maar behalve de kleur / aftekening heeft hij er verder helemaal niets van weg. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnenrassen/post/konijnenras-rus/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn karakter is geweldig, tis een knapperd ras of geen ras en zo leuk. Maar wel een boefje haha

dank je wel voor de info. We doen het maar met uniek ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uniek is hij zeker! 

Hier ook drie van de vier konijnen "vuilnisbakkies" hoor, en elk ook even uniek en bijzonder!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .