Ga naar inhoud

Voedster piept

Sterre Kerkhof

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik heb onlangs bij mijn gecastreerde ram van 2 jaar oud een voedster, die niet gesteriliseerd is, gekoppeld van dezelfde leeftijd. Ze zijn op koppel vakantie gestuurd en dat ging allemaal goed. Maar sinds gisteren piept ze telkens als mijn ram in de buurt komt. Hij doet verder niks geks bij haar, maar als hij bij haar komt word ze defensief, piept ze en rent ze weg. Ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen, want zelf weet ik het niet zo goed. 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je haar goed nagekeken? Heeft ze wondjes? Lagen er plukken haar in de ren? 

Het kan heel wat oorzaken hebben, van angst omdat er een kat bij de ren heeft gezeten, tot angst omdat ze ruzie gehad hebben. Maar het kan ook een teken zijn van pijn of ziekte. Even heel goed in de gaten houden hoe het gaat en zorgen dat de omgeving zo is ingericht dat ze zich veilig voelen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Is het een cavia-achtig korte piep (en mogelijk meerdere keren achter elkaar)? Dan zijn het de hormonen denk ik. Mijn niet gesteriliseerde voedster maakte precies dat geluid afgelopen lente als haar vriendje in de buurt kwam. Duurde ongeveer 2 weken en toen was het weer over.

Hier een link naar een topic met hetzelfde onderwerp, waar ik toen een voorbeeld van het geluid heb gepost van mijn eigen konijn: 

Als het meer op een gil lijkt is het angst of pijn maar dat doen ze bijna niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .