Spring naar bijdragen
Meirlevede

Muizen bij konijnen

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Afgelopen winter en nu ook weer, zijn er muizen gespot bij het verblijf van mijn konijnen. Ik heb een hok in de schuur staan met de deur open, zodat ze zowel in de schuur als in de tuin kunnen rondlopen. Aangezien ons huis niet heel erg goed bijgehouden is, lopen de muizen ook zo naar binnen waar ze natuurlijk nog veel meer lekkers zien staan en het huis niet meer uit gaan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en kan zorgen dat de muizen niet meer komen? Ik heb het voer en hooi al in een afgesloten bak zitten, maar mijn konijntjes vinden het vaak ook leuk om het hooi eruit te trekken en er mee te gaan strooien. Heeft er iemand tips? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles goed schoonhouden, regelmatig vegen, voer in afsluitbare tonnen stoppen,  echt porties voeren (brokvoer en groenvoer) en restjes na ongeveer 20 minuten weer wegpakken, evt volieregaas gebruiken waar de muizen niet door kunnen, gaten en holen dichten, eventueel vallen zetten. En als het ook in huis zit, zou ik overwegen een ongediertebestrijdingsbedrijf in te huren. 

Als de konijnen het hooi uit de afgesloten bak kunnen trekken, dan is het toch geen afgesloten bak? 

Meer tips in het artikel over het schoonmaken van een konijnenhok, daar staat een heel kopje over ongedierte:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je huis toegankelijk is voor muizen en ze zitten in de omgeving, dan krijg je toch wel muizen. Daarvoor hoef je geen konijnen te hebben. De adviezen van Evee kun je natuurlijk opvolgen, maar muizen hou je toch. Isoleer je huis en bewaar je eten in afgesloten bakken. Wij hadden hetzelfde probleem in ons oude huis en wat het beste hielp was onze kat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Muizen kunnen al door een gaatje waar een pen door kan, dus volieregaas is denk ik ook te grof. Verder zou je een bestrijdingsbedrijf kunnen regelen als ze eenmaal binnen zitten. Waar één muis is, zijn er (veel) meer. 😞 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .