Ga naar inhoud

Ontstoken oogje / verstopt traanbuisje


Newby1981

Aanbevolen berichten

Ik ben net met Binky naar de dierenarts geweest en haar traanbuisje is leeggespoten omdat deze verstopt zat. Haar ooglid zag /ziet ook helemaal rood. Uiteraard wilt ze nu niets eten en zit ze stilletjes in de ren. Ik neem aan dat ik me daar (nog) geen zorgen om moet maken? Voor het bezoekje aan de DA was er nog niets aan de hand. Ik kan haar toch wel gewoon in de ren laten? Zelf vind ik het nooit een fijn idee dat ze ‘s nachts buiten zijn als ze niet in orde zijn maar om nou weer met haar te gaan sjouwen... En dan moet Monky ook weer mee verhuisd worden want ik wil haar niet alleen ‘s nachts buiten laten. Wat lijkt jullie het beste? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan haar inderdaad gewoon buiten laten. Haar vertrouwde plekje & partner helpen over het algemeen het best om te herstellen. Alleen als er iets aan de hand is waardoor ze haar lichaamstemperatuur moeilijk op peil kan houden is het nodig haar binnen te halen. Maar bij een verstopte traanbuis hoeft dat niet. Hopelijk heeft het goed geholpen en blijft het nu weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar inderdaad toch maar buiten gelaten. Helaas gaat het nog niet heel goed met Binky. Ze eet heel slecht maar volgens mijn man ligt het aan mij. Ze wilt van mij niks hebben maar als m'n man gaat eet ze wel gewoon. Ik denk dat ze bang voor mij is omdat ik met haar naar de DA ben geweest en haar 2x per dag uit de ren pak om oogdruppels in te doen. Ik hou het nog even in de gaten en als ik het niet vertrouw ga ik toch maar even naar de DA om haar gebit te checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zeker kunnen. Jij bent in dit geval de boeman in haar ogen. Ze snappen ook nooit dat het voor hun eigen bestwil is, he?

 

Zolang ze wel eet als je man het brengt, zou ik zorgen dat hij de voermomenten op het moment doet haha. Als het medicijngebeuren voorbij is en ze weer wat opgeknapt is, komt het herstellen van de relatie met jou dan wel weer. Of geef het eten toch zelf en kijk van een veilige afstand toe, best kans dat als je ver genoeg weg bent ze het dan wel gewoon eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heeft mijn man het voeren als taak ja. Ik vind het jammer dat ze nu bang voor mij is maar ben ook wel weer opgelucht dat dat de reden is dat ze niet eet. (bij mij) Vanmorgen kwam ze wel kijken toen Monky wat biks kreeg, ze rook er aan en liep toen weg. Ik de DA bellen op mijn werk, afspraak gemaakt maar later belde m'n man dat ze kwam aanvliegen op de biks. Heb de DA maar weer afgebeld... (anders is dat weer een extra stressmoment) Maar ben er toch niet helemaal gerust op. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .