Ga naar inhoud

Diarree?! Door nat gras?


Binkie-Lover

Aanbevolen berichten

Hoihoi allemaal,

 

Ik heb net mijn konijn even losgelaten in tuin. Dit doe ik wel vaker dus hij is gewend aan het gras. Nou zat die net weer in zijn hok en toen ik keek lag er wat diarree in zijn toiletje. Hij gedraagt zich verder prima, eet goed en is gewoon nog enthousiast. Ik zelf denk dat het komt doordat het gras te nat was. Nou heeft hij niet heel veel gras gegeten. Hij was te druk met rond rennen en op onderzoek uit te gaan.

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, omdat hij zich verder goed gedraagt. Hebben jullie tips? En komt het ook door het natte gras denken jullie?

 

Groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het pas net gebeurt is, is het misschien handig om het even aan te kijken. Misschien dat hij over een uurtje weer de oude is. Geef hem voor nu genoeg hooi en zorg dat hij niet uitdroogt.

 

Duurt het langer, kan het aan verschillende dingen liggen (wormpjes en andere verborgen gezondheidsproblemen). In dat geval zou ik een dierenarts raadplegen.

Zelf denk ik niet dat het aan het natte gras ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn krijgt niet zomaar diarree van nat gras, als hij gras wel gewend is. Dat gras nat is, kan geen kwaad, dat is alleen extra vocht. 

 

Opeens veel gras / meer gras dan hij gewend is, dat kan wel diarree veroorzaken. Ook als je een konijn voor het eerst weer op gras laat in het voorjaar, als hij in de winter weinig gras op heeft kan een konijn diarree krijgen, het gras is dan namelijk erg eiwitrijk. Dat moet je dus wel rustig opbouwen. 

 

Gemaaid gras kan gasbuikjes veroorzaken, door het gisten. Dat dus niet geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .