Spring naar bijdragen
MLP

blauwe ogen konijnen

Recommended Posts

Hallo, ik wil graag weten hoe de jonge konijntjes eruitzien als ik een raszuiver (blauwoog) pooltje kruis met een bont/gekleurd konijn die geen drager is voor het hebben van blauwe ogen. Ik heb me een beetje ingelezen en in principe zouden hier Vienna marked konijnen uitkomen. Hoe uit dit in het uiterlijk van het konijn? En hoe groot is de kans dat deze konijnen blauwe ogen hebben? Is dit ook afhankelijk van het genotype van het bonte/gekleurde konijn, ook als deze geen drager is voor blauwe ogen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bunnybunch is geen konijnenfokkersforum, het is echt een forum voor de liefhebber die gezelschapskonijnen heeft. Sterker nog, we zijn tegen het fokken met konijnen. Dat staat zelfs in de regels waarmee je akkoord bent gegaan bij het aanmelden voor dit forum. 

De reden dat wij tegen fokken zijn is dat er een enorm konijnenoverschot is. Als je jonge konijntjes wil zien opgroeien, meld je dan aan als pleeggezien voor mogelijk zwangere voedsters die in konijnenopvangen terecht komen. Op die manier maak je het toch mee, zonder bij te dragen aan het grote probleem dat er is. Maar fokken is op het moment, met hoe het gaat in de fokkerswereld, en met hoe veel konijnen er nog zitten te wachten op nieuwe baasjes, voor ons niet iets waar we achter kunnen staan. 

Jouw topic krijgt dus  een slotje. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .