Spring naar bijdragen
Evee

Hoe ziet de graafbak van jouw konijnen er uit?

Recommended Posts

34 minuten geleden zei Francisca:

Ik was op zoek naar wat voor zand in het beste kan gebruiken in de graafbak want ik vind speelzand een beetje los en te fijn.

Dit gebeurd er als je een graafbak binnen hebt:

https://www.dropbox.com/s/avhpbrdqrura8xg/20190428_215609.jpg?dl=0

hahaha 😂 Is dat binnen in huis? ohhh wat zal jij een strandgevoel hebben 🤣

Tip voor binnen in huis: geen zand in de graafbak maar bijv. papiersnippers of beukensnippers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Francisca:

Ik was op zoek naar wat voor zand in het beste kan gebruiken in de graafbak want ik vind speelzand een beetje los en te fijn.

Dit gebeurd er als je een graafbak binnen hebt:

https://www.dropbox.com/s/avhpbrdqrura8xg/20190428_215609.jpg?dl=0

Ziet er wel gezellig uit. 😄

Mijn kattenbak met zand staat met het luikje vlakbij de muur. Daaronder op de grond ligt een stuk karton. Werkt vrij goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Evee:

hahaha 😂 Is dat binnen in huis? ohhh wat zal jij een strandgevoel hebben 🤣

Tip voor binnen in huis: geen zand in de graafbak maar bijv. papiersnippers of beukensnippers.

Haha ja hele overloop werd ook bedekt. Waren ze al vroeg in de ochtend mee bezig. Vooral daar waar geen vloerbedekking of kleedje lag werd bedekt. 😂  en ik daarna maar op vegen. Papiersnippers gaat niet want die eten ze op.

@Mira11 haha heel gezellig maar ook veel werk. Een kattenbak lijkt me idd wel handig die is dicht 😊

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hadden eerst die plastic bak van foto 2, maar daar wilde Spook niet in. Om haar ook dr graaf-plezier terug te geven hebben we nu sinds klein maandje de schelp-zandbak van foto 1. Ze zijn er allebei erg blij mee. Ik moet alleen wel elke dag vegen nu 😶

42AC259E-711B-44AA-A780-6075A1F63DA3.jpeg

93765A4A-8B9B-4847-87C4-154FACB9DA1F.jpeg

bewerkt door JacinthaBrehler

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-6-2020 at 22:14 zei JacinthaBrehler:

We hadden eerst die plastic bak van foto 2, maar daar wilde Spook niet in. Om haar ook dr graaf-plezier terug te geven hebben we nu sinds klein maandje de schelp-zandbak van foto 1. Ze zijn er allebei erg blij mee. Ik moet alleen wel elke dag vegen nu 😶

42AC259E-711B-44AA-A780-6075A1F63DA3.jpeg

93765A4A-8B9B-4847-87C4-154FACB9DA1F.jpeg

Die onderste bak heb ik ook het is wel tijdelijk later als we de nieuwe tuin hebben wil ik een grotere bak hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Worden al die graafbakken buiten niet kletsnat bij jullie als het regent? Of staan ze overdekt? Hier worden de toiletjes als graafbak gebruikt en daar word ik echt gek van, dus ik wil toch weer een graafbakje met zand hebben. Niet zo'n schelp want die is in onze ren te groot. Hebben jullie gewoon een gaatje geboord in jullie bakken oid? Ik denk aan een ikea bak of zo'n houten graafbakje uit de webwinkel (maar wat gebeurt er als die nat wordt?).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben een zandbak gemaakt door stoeptegels in te graven met langs de zijkanten rechtopstaande tegels, en daarna gevuld met zand. Als ik weet dat het gaat regenen, doe ik een zeil over de gehele ren, zodat alles droog blijft. Soms vergeet ik dat wel eens, maar omdat er wel wat spleetjes tussen de tegels zitten gaat het regenwater redelijk weg, wordt het geen echte modder in de zandbak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-10-2020 at 11:03 zei Jamesthebunnybutler:

Worden al die graafbakken buiten niet kletsnat bij jullie als het regent? Of staan ze overdekt? Hier worden de toiletjes als graafbak gebruikt en daar word ik echt gek van, dus ik wil toch weer een graafbakje met zand hebben. Niet zo'n schelp want die is in onze ren te groot. Hebben jullie gewoon een gaatje geboord in jullie bakken oid? Ik denk aan een ikea bak of zo'n houten graafbakje uit de webwinkel (maar wat gebeurt er als die nat wordt?).

Ja, dat wordt het wel. Ondanks dat mijn ren gedeeltelijk overdekt is en de zandbak daar staat. In het najaar is de zandbak dus uit de ren, dat is geen doen met steeds zo’n modderbad. Wel sneu voor Kliko, die mist het echt. Ik overweeg nog een dichte kattenbak voor hem als zandbak. Maar ik weet niet of dat een succes is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net een dichte kattenbak besteld voor Kliko en zijn nieuwe vriendin als graafbak. Komt morgen binnen als het goed is, dus kan meteen in de nieuw ingerichte ren gezet worden. Nu maar hopen dat ze het niet als wc gaan zien... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier gewoon een kattentoilet. Saar graaft er alleen nooit in. Hij gebruikt het meer als chill plek. D2E963D9-A02F-47DE-A51F-58FED5693EC0.thumb.jpeg.9382b03c1688815fd772b3cb1deef748.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook nog een vraag over de graafbak. Ik heb voorheen ook weleens een schelpzandbak gevuld met zand en in de ren gezet. Dat vonden ze natuurlijk geweldig 🤩 alleen bleek het later toch niet zo geweldig omdat ik de ren in een schuur heb en het zand ontzettend nat was en daardoor alles in de schuur vochtig werd. Ook gingen ze de zandbak als toilet gebruiken en zo werd het al met al nogal vies. 
Ze hebben dus al een tijdje geen zandbak meer. Toch heeft vooral mijn voedster die graafbehoefte nog wel. Dus denk ik erover om toch weer een zandbak neer te zetten. 
Het probleem zou opgelost zijn als ik van dat droge zand erin zou kunnen doen. 

Mijn vraag is dus: welke soort zand hebben jullie in de zandbak? 

Ik kocht dus een zak speelzand maar dat is dus kletsnat als het uit de zak komt... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik gewoon speelzand/zandbak zand. Misschien dat zand een tijdje in een emmer laten drogen? En anders zand voor konijnen. 

We hebben een nieuwe zandbak in de ren en hij wordt goed gebruikt. En bijkomend voordeel: het zand blijft keurig droog, zelfs met de hoosbuien van de afgelopen dagen. 

1CDEE64C-66FC-490F-BB10-E19EB61A944B.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei DaniëlleV:

Mijn vraag is dus: welke soort zand hebben jullie in de zandbak? 

Ik kocht dus een zak speelzand maar dat is dus kletsnat als het uit de zak komt... 

Ik heb dat ‘kletsnatte’ speelzand in de zandbak (als de zandbak in de ren staat). 😂 Maar hier droogt het na verloop van tijd wel op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Ik gebruik gewoon speelzand/zandbak zand. Misschien dat zand een tijdje in een emmer laten drogen? En anders zand voor konijnen. 

We hebben een nieuwe zandbak in de ren en hij wordt goed gebruikt. En bijkomend voordeel: het zand blijft keurig droog, zelfs met de hoosbuien van de afgelopen dagen. 

1CDEE64C-66FC-490F-BB10-E19EB61A944B.jpeg

Ja dit zand ziet eruit als het zand dat ik bedoel 😃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb dat ‘kletsnatte’ speelzand in de zandbak (als de zandbak in de ren staat). 😂 Maar hier droogt het na verloop van tijd wel op.

Maar jij hebt de konijnen buiten?  
Bij mij kwamen er na een poosje ook van deze gezelligerds (zie foto) uit het zand 😳 die in grote groepen mijn schuur onveilig maakten 😳 

Jullie begrijpen vast dat ik het wel even gehad had met dat zand... 🙈 

Spoiler

2BB7DDCB-8F68-46C3-8704-9A2148BF64D0.jpeg

bewerkt door Evee
spoiler ingevoegd ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@DaniëlleV Oh, dan zou ik de zandbak ook opruimen denk ik. 😱 Maar komen die op het zand af dan of zitten die altijd in de schuur?

Mijn konijnen zitten buiten, ja. Los van een spin, een mot en een naaktslak nergens last van. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@DaniëlleV Oh, dan zou ik de zandbak ook opruimen denk ik. 😱 Maar komen die op het zand af dan of zitten die altijd in de schuur?

Mijn konijnen zitten buiten, ja. Los van een spin, een mot en een naaktslak nergens last van. 😉

Die schijnen dus op het zand af te komen. Toen de zandbak weg was, was het probleem over. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He bah, wat is dat?  Mag die achter een spoiler?

Ik heb mijn konijnen ook buiten, met de onderbak van een binnenkooi als zandbak, maar dit soort problemen heb ik gelukkig (nog) niet gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Marjoleink:

He bah, wat is dat?  Mag die achter een spoiler?

Ik heb mijn konijnen ook buiten, met de onderbak van een binnenkooi als zandbak, maar dit soort problemen heb ik gelukkig (nog) niet gehad.

Die eerste vraag stelde ik mezelf dus ook toen, dus meteen even opgezocht: de vroege zandroofvlieg. Zn naam zegt het al, een liefhebber van zand 😉 

Waarschijnlijk zaten de eitjes al in het zand en zijn die in mijn schuur uitgekomen. 
Hij is trouwens in werkelijkheid niet zo groot als op het plaatje hoor 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites