Ga naar inhoud

Konijn blijft op hok zitten


Broerkonijn7

Aanbevolen berichten

Hallo BunnyBunchers,

 

Mijn eerste post hier ging over Broer. Hij was gecastreerd en had wat problemen met eten. Nadat hij er weer helemaal bovenop was gekomen, hebben wij hem laten koppelen. Dit was succesvol en het gelukkige stel kwam afgelopen maandag samen thuis.

 

Helaas mocht de pret niet lang duren. Broer werd begin van die avond niet lekker. We zijn gelijk naar de, konijnkundige, dierenarts gegaan. Lang verhaal kort, Broer is in de nacht van dinsdag op woensdag overleden... De banden waarmee zijn darmpjes op zijn plek werden gehouden waren door elkaar gegaan. Hij had dus geen schijn van kans 😪 ( en ooh wat doet het een pijn om hem te missen). De dierenarts had dit nog nooit bij een konijntje gezien en ze weten ook niet hoe het komt. Waarschijnlijk gewoon dikke pech.

 

Nu zit zijn nieuwe vriendinnetje bij ons alleen. Ze is heel erg bang (ze was gedumpt etc.). Sinds vanmiddag is ze op het konijnenhok geklommen en ze kwam er eerst nog steeds vanaf,  maar sinds begin van de avond komt ze er niet meer vanaf! Ik heb haar maar wat hooi en groente gegeven en ze eet verder goed als ik het haar aanbied.

 

Wat moet ik nu doen? Ze kan toch niet eeuwig op dat hok blijven zitten? We gaan sowieso een nieuw vriendje zoeken, want ik wil niet dat ze alleen blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe gaat het nu met haar? 

 

Zorg dat ze zich veilig voelt en prettig voelt, en zorg dat ze snel weer een nieuw maatje krijgt. Ik hoop voor je dat het goed gaat met haar!

 

Wat betreft de angst, rustig aan tam maken. tips staan in dit artikel:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/hoe-maak-je-een-konijn-tam/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi Evee,

 

Even een update:

We zijn alweer een hele tijd verder. Gracia is alweer snel van het hok afgekomen en ze heeft een nieuwe grote liefde, Lars. Het gaat heel erg goed met beide en ze zijn ontzettend gelukkig!

 

Inmiddels is ze ook niet meer angstig en wilt ze zelfs af en toe geaaid worden. Dank je wel voor je tips nog!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .