Spring naar bijdragen
Konijnenfluisteraar

Welke kleur heeft Kiki?

Recommended Posts

Welke kleur krijgt Kiki? Blijft ze na deze verkleuring de rest van haar leven deze kleur of is het gewoon wissel van zomer/wintervacht? Ze wordt mega donker aan haar uiteinden behalve haar staartje. Ze was ongeveer 10 weken wanneer ik haar kocht en heb haar nu een maand. Odie en Nona blijven wel gewoon grijs en zwart...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke kleur is Kiki en/of krijgt Kiki? Blijft ze na deze verkleuring de rest van haar leven deze kleur of is het gewoon wissel van zomer/wintervacht? Ze wordt mega donker aan haar uiteinden behalve haar staartje. Ze was ongeveer 10 weken wanneer ik haar kocht en heb haar nu een maand. Odie en Nona blijven wel gewoon grijs en zwart...

IMG_20180920_200118_740.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je had in een heel oud topic gereageerd, dus ik heb het bericht losgehaald van dat topic, toen zag ik dat je nog een topic met dezelfde vraag had gemaakt, dus beide berichten heb ik samen gevoegd. 

Ik denk niet dat het verschil zomer / winter is, daar kan ook wel wat verschil tussen zitten. Maar ik denk dat deze sterke verkleuring de vachtverkleuring is bij een opgroeiend konijn. Ik heb ooit een konijn genaamd vlekje gehad, met een flinke witte stip op de neus, verder zwart. Maar toen vlekje opgroeide verdween het vlekje, en was ze de rest van haar leven gewoon zwart. Het komt dus echt wel vaker voor. Het verschil zomer winter is vaak net een kleurtoontje in de vacht, bijv. zwarte konijnen die een oranje/rode/bruine gloed krijgen, dat soort dingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van konijnenkleuren weet ik nog niet zoveel, maar katten en ratten met points (de donkere uiteindes) worden vaak met een lichtere kleur (soms zelfs bijna effen wit) geboren dan ze uiteindelijk zullen krijgen. De points en het donkerder worden van de vacht wordt dus pas zichtbaar wanneer ze opgroeien en zullen ook niet meer weg gaan.

Wat een leuk konijntje tho! Ik moet toegeven dat ik altijd al een zwakte heb gehad voor dieren met points ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die donkere "puntjes" noemen ze bij konijnen marter. Geen points dus, dat is bij katten en ratten inderdaad zo. 

Ik heb even voor je opgezocht bij welke vachtkleuren marter kan voor kan komen, dat zijn deze kleuren: middenblauw marter, donkerblauw marter, middensepia marter, donkersepia marter, middengeel marter, donkersepia marter zilvervos en middensepia marter zilvervos. 

Maar ik denk niet dat jouw konijn daar onder valt, de kleur die jouw konijn heeft komt meer in de buurt van een thuringer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze kleur heet Madagascar 🙂

en het donkere zijn inderdaad de points op het dier. 

Bij een marter is dit ook alleen hebben zij een andere Gen op de C locus die het pigment vervaagt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .