Spring naar bijdragen
Fiet

Mijn konijntjes lijken sprekend op elkaar.

Recommended Posts

Ik heb sinds een tijdje 2 konijntjes en ze lijken sprekend op elkaar. Ik vind het toch belangrijk dat ik weet wie wie is mocht de een ooit medicijnen moeten of dergelijke. Heeft iemand misschien tips hoe ik kan zien wie wie is? 

5b9d38f72ca2a_LautrecenToulouse.thumb.jpeg.ac2c9cb270567f5b14011c8174ba7504.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Foto's maken van de dingen waarin ze van elkaar verschillen, en daar de naam bij zetten, zodat je het altijd kunt terugkijken.

De linker op de foto heeft iets meer wit onder het oog, dat soort dingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat lief!!

De rechter lijkt iets lichtere pootjes te hebben (soort strepen), naar mijn idee. Ook zullen niet alle witte vlekken gelijk zijn, dus daar kun je eens op letten.

Ook hebben ze beiden een ander karakter, dus dat kan ook helpen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vader heeft postduiven, voor een leek lijken die ook allemaal op elkaar, ze zijn immers bijna allemaal blauw, op een enkele bonte of rode na. Maar toch, als jij dagelijks met de duiven bezig bent, dan herken je ze allemaal, en nee, niet door het nummer op de ring. Elke duif heeft een andere bouw, net een andere tint veren, ander gedrag. Je gaat ze - ook al lijken ze op het eerste oog identiek - toch echt wel herkennen.

Ik weet zeker dat dat met jouw konijnen ook goed komt. De leden boven mij zeggen het al, subtiele verschillen in de vacht, maar als ze ouder worden ongetwijfeld ook in gewicht en bouw, in gedrag.

Wat je voor de zekerheid kan doen is ze laten chippen. Dat is bij konijnen nog in opkomst, nog niet gebruikelijk. Maar het kan zeker wel!

Als er (inwendige) medische problemen zijn, weet je dan zeker dat het juiste konijn behandeld word. De dierenarts kan namelijk de chip uitlezen en zo direct zien dat het het juiste konijn is. Het zou toch zonde zijn als het verkeerde konijn voor een buikoperatie opengesneden word of iets dergelijks! Ook is een chip handig als ze ooit vermist raken, je kan dan makkelijk aantonen dat het jouw konijn is en de dierenambulance kan door de chip te controleren ook jouw gegevens achterhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .