Spring naar bijdragen
Anouk21

Nieuwe gerbils, een aantal vragen

Recommended Posts

heyy, ik heb gisteren 2 nieuwe gerbils opgehaald, ze waren al tam en ik heb ze al meerdere keren gezien voordat ik ze ophaalde, maar nu zijn ze heel erg bang, ik wilde eentje op men bankje laten lopen, maar ze werd heel erg druk, en telkens als ik kom, duiken ze hun holletje in. worden ze over een paar dagen rustiger? en kan ik ze dan wel los laten lopen? ps, men gerbils bijten niet. ze staan op men slaapkamer. nog ff een ander vraagje, kan je gerbils trucjes leren? ik kon het verder nergens vinden. (ik heb voordat ik gerbils wilde, me wel heel goed ingelezen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou ze de eerste dagen nog niet los laten lopen, tenzij het echt in een ruimte is die goed afschermd is. Ik bedoel, als je straks de woonkamer moet verbouwen en achter ze aan moet jagen om ze weer te vangen dan is dat alleen maar zeer stressvol.  Ik zou zorgen dat ze eerst aan jou wennen en dat ze wat lekkers uit je hand aan durven te pakken en dat ze gewend zijn dat jij ze optilt, voor je ze los in huis laat. Dat kan wel een aantal weken of zelfs maanden duren. Geduld is echt het meest belangrijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik bij mijn hamsters altijd deed was eerst leren wat lekkers aan te pakken uit de hand. Als dat goed ging dan wat lekkers aan laten pakken uit mijn hand, terwijl ze op mijn andere hand moesten zitten. En als dat goed ging steeds wat meer aanraken, zodat ze wennen aan jouw handen / optillen in combinatie met wat lekkers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips, ik moet nog kijken wat mijn gerbils echt een lekker hapje vinden om op mijn hand te klimmen, sommigen raden rozijnen aan, maar dat lijkt ze niet zoveel uit te maken, wat vinden jullie gerbils echt een lekker hapje??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag heb ik mijn gerbils precies 1 week, ze komen al veel meer naar mijn hand toe om te snuffelen, en ik heb nu speciale gerbil koekjes, die geef ik 1 per dag, kan ik nu weer proberen om ze eruit te halen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze alleen nog maar snuffelen en nog niet gewend zijn om op je hand te zitten zou ik ze er nog niet uit laten. Een week is ook wel kort hoor, als het om tam maken gaat. Ik zou echt zorgen dat ze goed aan je handen gewend zijn, dat ze er zelf op komen zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn gerbils lopen al veel over mijn hand heeb uit zichzelf, ik heb een speeltuin gemaakt in een grote la onder mijn bed en ddaar laat ik ze elke dag een half uurtje in spelen en dat vinden ze erg leuk!!

Ik weet nog steeds niet wat ze echt lekker vinden, ik geef ze wel eens koekjes maar daar hebben ze vaak geen zin in. Kan je gerbils ook trucjes leren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb weleens ergens gelezen dat je gerbils trucjes kan leren alleen heb je wel heeeel veel gedult nodig, en iets wat ze erg lekker vinden om ze te belonen, maar ik weet dus niet wat ze echt lekker vinden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nooit gerbils gehad maar wel hamsters. Die deden veel voor een meelworm (ja een levende worm, die kun je bij dierenwinkels kopen, even met een pincet uit het bakje halen en aan de hamster, of in jouw geval gerbil, voeren) mocht je dat echt niets vinden, kun je ze ook dood / gedroogd kopen. 

Ook een klein stukje gekookte pasta vonden mijn hamsters heerlijk als lekkernij. En verschillende notensoortjes, ik haalde vroeger op de markt een ongebrande notenmix voor de hamsters, dat was eigenlijk ook altijd wel een succes.  Zonnebloempitjes en pompoenpitjes zijn ook een handig snackje, gerbils mogen die ook hebben. Johannesbrood mogen ze ook hebben.  Ook fruit en groente mogen ze hebben, dat is vaak even proberen maar een klein stukje wortel, appel, peer of een klein stukje banaan is ook een traktatie waar ze vaak wel voor willen werken. Het is gewoon een kwestie van proberen wat jouw gerbils echt helemaal super lekker vinden, en als je dat product gevonden hebt dan is trainen meestal niet zo een probleem meer 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .