Spring naar bijdragen
Maaike Goddijn

Goede Gerbil fokker

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wij willen graag weer beginnen met Gerbils, we zijn dus op zoek naar goede gerbilfokker liefst omgeving Amsterdam of max uurtje rijden. Ik heb me suf gegoogled maar bijna allemaal zijn ze gestopt.  Ik kom steeds Queenies tegen die ziet er netjes uit. Heeft iemand ervaring met zijn gerbils?

Alvast bedankt!

Maaike

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik roep het wel meer bij de knaagdierenafdeling op het forum ;) Op bunnybunch zijn we meer pro-adoptie, dan dat we voor het fokken van konijnen & knaagdieren zijn. Er zijn zoveel mensen die er ondoordacht aan beginnen en de diertjes vervolgens afstaan. En zeker gerbils zijn niet zo heel makkelijk te herplaatsen en blijven daardoor  vaak lang in asiels zitten.  Ik hoop dat je het adopteren van gerbils overweegt. Mocht er echt geen asiel in de buurt zitten, dan zou ik eerder adviseren om een herplaatser van een particulier over te nemen, dan naar een fokker te gaan.

Er zitten bijvoorbeeld een paar leuke gerbilmannen bij het knagertje in den haag te wachten op een nieuw huisje:

https://knaagdierenopvang.org/gerbil/

Maar er zijn meer opvangen die gerbils herplaatsen, in deze lijst staan de opvangen die bij ons bekend zijn op een rijtje:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/knaagdieren/post/knaagdierenopvang-asiellijst/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spoiler

Bedankt voor de reactie! Ik heb ervaring met gerbils. Uit de opvang is zeker een optie maar ik wil het alleen als de herkomst bekend is. Ik heb al te vaak slecht gefokte dieren gezien en wil mijn dochter zieke of valse gerbils niet aandoen. Ik ga je links bekijken. Dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist in een opvang zullen ze eerlijk zijn over gedrag en gezondheid, en zijn de dieren ook nagekeken door een dierenarts voor ze geplaatst worden. Misschien is de herkomst dan niet bekend, maar de actuele gezondheid en het karakter juist wel.

Een dier van een fokker is geen garantie of het tam en gezond zal blijven, dat kan per gerbil verschillen en zelfs als fokker heb je daar niet altijd invloed op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .