Ga naar inhoud

Voedster is ineens heel bang


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Ons zorgekindje Bobbi heeft weer nieuw gedrag ontwikkeld. Toen ze bij ons thuis kwam was ze ontzettend bang. Met een aantal weken werd dit steeds minder en uiteindelijk was ze net zo vrij als Dex en zocht ze ons heel vaak op, liet zich aaien en verstopte zich nooit meer. Sinds vorige week is dit ineens omgeslagen. Wanneer ze in de ren zit zoekt ze onze aandacht, maar zodra we maar een vinger door de ren steken om haar te aaien sprint ze weg en verstopt ze zich onder het huisje in het hok. Oortjes plat, stampen, het hele pakket. Zelfde wanneer het tijd is om te voeren. Er is geen aanleiding geweest voor haar om te schrikken, we hebben niets anders gedaan dan anders. Ik vind het vooral heel sneu dat ze zo bang is steeds, is er iets wat ik daar aan kan doen of haar gewoon laten en wachten tot het over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms weet je het toch niet, is ze misschien ergens van geschrokken toen jullie er niet waren, van iets wat omviel of van een dikke buurkat voor het raam ofzo. Ik zou gewoon weer volhouden met rustig aandacht geven, gewoon de normale gewoontes aanhouden. Hopelijk komt het dan snel weer goed!

 

En let ook even extra op haar gezondheid, soms kan dat ook een reden zijn voor gedragsveranderingen. Even extra scherp toezicht op eet- & keutelgedrag en andere tekenen dat er iets mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je zou het bijna denken he dat er iets gebeurt is op een moment dat we er niet waren. Gelukkig eet ze net zo goed als anders, ook niks veranderd in haar keutelgedrag en ze komt nog steeds aan in gewicht dus wat dat betreft gok ik zo dat het wel goed zit.

 

Zal misschien ook wel een beetje in haar aard zitten, dat bange? Dex heeft nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .