Spring naar bijdragen
Evee

Secret Santa Surprise!

Recommended Posts

We gaan dit jaar eens wat nieuws proberen, Secret Santa Surprises! 

Secret santa, wat is dat? 
Ik denk dat iedereen het concept van lootjes trekken en een cadeau/suprise samen stellen wel kent van sinterklaas of kerstvieringen. Dit is hetzelfde, maar dan op afstand! 

Hoe werkt het?
Als je je aanmeld, geef je ook een lijstje door van dingen die je leuk vind en dingen die je echt niet wil krijgen (tops en flops). 

Bijvoorbeeld:
-  ik hou niet van kerst / een bepaalde kleur / wil geen etenswaren / glitters/ draag geen make-up / heb geen bad / ben allergisch voor ... / 
- ik hou van thee / chocolade / kaarsen / sieraden / puzzelen / unicorns / disney / reizen / sokken (vergeet dan de maat niet te vermelden) etc.  

Natuurlijk kun je er ook bij vermelden wat voor huisdieren je hebt, of er andere dingen zijn waar je het leuk voor zou vinden iets voor in het pakket te krijgen (bijv. kindje op komst, nieuw huisdier op komst etc). 
- Ook kun je aangeven of je wel of geen tweedehands producten wil hebben. En vergeet ook niet eventueel maten te melden, bijv je schoenmaat is handig om door te geven als je sokken of pantoffels leuk vind om te krijgen.

Als de aanmeldingen gesloten zijn en de lijst flink gehusseld is, ga ik iedereen een berichtje sturen met de gegevens van de persoon voor wie zij een pakket gaan samen stellen. 

Je hebt dan 2 maanden de tijd om een pakket samen te stellen. dat moet ter waarde van € 12,50 zijn, exclusief de verzendkosten. Het mogen konijnenspulletjes zijn, spulletjes voor andere huisdieren die een lid heeft, maar ook gewoon leuke cadeautjes voor de konijnenbaasjes. Je bent zelf vrij om te kiezen voor bijv. 1 of 2 wat grotere cadeautjes, of juist meer kleinere cadeaus. Samenstellen kan aan de hand van de tops/flops die je in het bericht ontvangen hebt, maar daar mag je ook vanaf wijken. Zo kun je bijvoorbeeld ideetjes op doen aan de hand van forumberichten. 

Ook moet er een gedichtje, rebus of anders soort hint in het pakket gestopt worden zodat de ontvanger uit kan zoeken wie zijn "secret santa" is. Dat mag best lastig gemaakt worden, bijvoorbeeld een verwijzing naar iets wat je op het forum getypt hebt, of naar namen van je huisdieren. Laat de ontvanger maar puzzelen van wie het afkomstig is!

Je kan eventuele aanvullingen en extra informatie die je later nog bedenkt, die de gever helpen een leuk pakketje samen te stellen, ook in dit topic plaatsen. Dat kan de ontvanger later ook weer helpen om met de hints in het pakket uit te vinden wie zijn/haar secret santa is. 

We spreken een vaste datum af waarop / rond welke iedereen het pakket op de post doet, tussen sinterklaas en kerst in. Als je jouw pakketje ontvangt verwachten wij natuurlijk wel een verslag met foto's van wat je ontvangen hebt, en mag je in dit topic raden wie jouw Secret Santa is!

KOSTEN
Het pakket zelf moet een waarde hebben van €12,50. Dat is exclusief de verzendkosten. Leden uit Nederland en België kunnen mee doen aan de actie, je moet dus wel bereid zijn naast de cadeautjes, ook de verzendkosten voor een pakje naar NL/BE te willen betalen. 

PLANNING
In september kan er aangemeld worden.

Half oktober ga ik dan iedereen een pb sturen met de gegevens van de persoon waar zij de secret santa voor zijn.
Dan heb je ongeveer 1,5-2 maanden de tijd om het pakket samen te stellen.

Rond 10 december is het de bedoeling dat alle pakketjes verzonden worden (precies tussen de sint- en kerstdrukte in). Zorg dat alles goed ingepakt is zodat het niet kapot gaat. 

Dan volgen als het goed is vanaf 11 december de uitpak-verslagen van de mensen die mee doen, en natuurlijk het raden naar wie jouw secret santa is!

Hoe je foto's op het forum plaatst lees je in dit topic. Zoek je een plek om de foto's te uploaden dan kan dat onderandere in deze categorie secret santa in onze fotoalbums. 

In dit topic houd ik een lijst bij van wie er al goed geraden heeft wie zijn/haar secret santa is. 

AANMELDEN
Aanmelden kan via PB naar Evee, de hele maand september. - inschrijven is verlengd, het kan tot 12 oktober!-  Forumleden uit Nederland en België kunnen mee doen, het maakt niet uit hoe lang je lid bent.  Ben je onder de 18 jaar, vraag dan wel toestemming aan je ouders om mee te mogen doen!
Je meld je aan door een priveberichtje naar @Evee te sturen waarin duidelijk staat dat je mee doet, je naam en adres en een kort lijstje met tops & flops. 

PRIVACY
Als je je aanmeld wordt jouw naam en adres gedeeld met een andere bunnybuncher. Ook kunnen de moderators/admins van het forum de adressen van de aangemelde leden in zien.  Als je dat niet wil, doe dan niet mee. 

Opgegeven, maar kun je toch niet mee doen?
Mocht je toch niet mee kunnen doen, meld het dan op tijd, het is vervelend als iemand wel geld, veel tijd en moeite in een pakket stopt, maar niets terug ontvangt, dat willen wij dus echt voorkomen!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Marjoleink:

Misschien goed om te weten dat versturen van een pakket vanuit Nederland naar België minimaal €9,80 kost (max. 2 kilo, zonder track&trace). 

Ik kan evt voor de mensen die vanuit NL naar belgie moeten versturen een verzendlabel voor 7,50 aanmaken via de webwinkel (max 25 kg, met track and trace en verzekerd tot 500 euro). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht eerst 'neuh, laat maar', maar eigenlijk, na er even over nagedacht te hebben, lijkt het me wel een leuk idee. Lekker cadeautjes shoppen in/voor de Kerstperiode, gezellig toch? :) 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei JUULZxo:

Wauw leuk idee! Ik deed dit altijd met een vriendin. 

Mag je ook meer dan 12.50 geven? 

We kunnen het moeilijk verbieden, maar ik denk dat het wel fijn is dat je rond dat bedrag blijft, zodat iedereen een cadeau krijgt met ongeveer dezelfde waarde.

Als het 12.45 is of 13 euro omdat het toevallig zo uit komt qua afronding, prima. Het is wel zo fijn om het een beetje betaalbaar te houden, zeker in de toch al dure maanden, zodat bijv. de studerende forumleden en leden met een iets minder groot budget in die maanden, ook mee kunnen doen, zonder zich schuldig te voelen als ze een veel duurder pakket krijgen dan ze verzonden hebben. Nu zal het incl. verzending  op een bedrag rond de 20 euro per persoon komen. Ik denk dat dat voor de meeste forumleden nog wel te doen is :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei mystique:

Ik dacht eerst 'neuh, laat maar', maar eigenlijk, na er even over nagedacht te hebben, lijkt het me wel een leuk idee. Lekker cadeautjes shoppen in/voor de Kerstperiode, gezellig toch? :) 

Ja dat inderdaad! Een beetje jammer dat iemand het moet regelen, en ik zelf dus niet echt mee kan doen haha. Ik zet mijzelf op de reservelijst voor het geval iemand last-minute afzegt of als we op een oneven aantal uit komen. 

Het is eerdere jaren al wel een paar keer geopperd om dit te gaan doen, maar vrij laat en/of door nieuwe leden die we dan eigenlijk niet zo goed kenden. Ik had het dus in mijn agenda gezet om te kijken of ik er dit jaar wel iets mee kon. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er mee willen doen en wat voor cadeautjes er allemaal voorbij gaan komen straks als de pakjes verzonden zijn! 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste reactie was "leuk, ga ik doen". Maar nu denk ik voor 20 euro kan ik ook een mooi kado voor mijn zoontje kopen. Dus ik weet het nog niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Marjoleink:

Mijn eerste reactie was "leuk, ga ik doen". Maar nu denk ik voor 20 euro kan ik ook een mooi kado voor mijn zoontje kopen. Dus ik weet het nog niet...

Je hebt nog even om er over na te denken :)

We kondigen het bewust ook op tijd aan, zodat de uitgaven niet precies in december vallen en je ook rustig de tijd hebt om een pakketje samen te stellen. Je zou zelfs eventueel nu al wat apart zou kunnen houden hiervoor :) Maar als je er voor kiest om het extra aan je zoontje te geven, begrijpen we dat zeker ook! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn al wel een aantal aanmeldingen, maar het is nog beperkt. Het is natuurlijk veel leuker (ook het raden) als er wat meer mensen mee doen! Twijfel je nog? Geef je dan zeker op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog een toevoeging gedaan aan de tekst:

- Ook kun je aangeven of je wel of geen tweedehands producten wil hebben. En vergeet ook niet eventueel maten te melden, bijv je schoenmaat is handig om door te geven als je sokken of pantoffels leuk vind om te krijgen.

€ 12,50 is niet zo een heel groot budget, dus 2e hands kan er voor zorgen dat je het net wat groter kan maken. Denk dan aan (wel netjes schone) 2e hands producten zoals konijnenspeeltjes of accessoires , maar ook bijv. boeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot nu toe 6 definitieve aanmeldingen, aanmelden kan dus nog tot 12 oktober, op 13 oktober zal ik dan iedereen een secret santa toewijzen!

Ik vind het zelf echt een heel leuk idee en heb er ontzettend zin in! Met een klein clubje kan het zeker ook leuk zijn, hoewel het natuurlijk wel zo leuk zou zijn als er nog een paar aanmeldingen bij komen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inschrijven kan nog t/m aanstaande vrijdag! Ik heb de poll over secret santa weer even bovenaan het forum gezet, wie weet zijn er nog mensen de last minute mee willen doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het goed is heeft iedereen die mee doet zojuist een priveberichtje gehad met de gegevens van de persoon voor wie ze Secret Santa mogen zijn!

Zo niet, laat het dan even weten. Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust! Voor ons is het ook allemaal nieuw dus er zullen vast puntjes zijn waar we tegenaan lopen, maar dat komt wel goed!

Rond 10 december is het de bedoeling dat de pakjes verstuurd gaan worden, dus je hebt nog ruim de tijd om een leuk pakket samen te stellen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeuj, ik heb m'n slachtoffer ook toegewezen gekregen!

Cadeautje is al geregeld. 🙂 

Kwam wel op 12,59, haha, maar toch vrij goed gelukt me aan het budget te houden, hé? 😆

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe gaat het met het shoppen? Iedereen al een eindje met z'n suprise, of moeten jullie nog beginnen? 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .