Spring naar bijdragen
Rafiki

Teddy dwerg konijn

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds vrijdag heb ik er een konijntje bij. Het is een teddy dwerg konijntje van tien weken.

Omdat ik geen ervaring heb met dit soort heb ik een vraag. Hij heeft nu met name een lange vacht rondom zijn hoofdje en zijn achterkant. Zal zijn vacht nog langer gaan groeien over zijn hele lijfje of blijft het hierbij?

Op internet zie ik foto's van jonge teddy's die al veel meer vacht hebben. Super schattig natuurlijk dus ik hoop dat hij nog wat meer fluffy wordt!

Groetjes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik heb geen ervaring met teddy's, dus dat weet ik niet.  

Heb je het konijntje erbij genomen voor een konijn die je al hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je nieuwe konijntje! Ik heb sinds kort ook een teddy dwerg uit de opvang geadopteerd. Hij had toch wel een flinke vacht wat daardoor snel begon te klitten. Daarom heb ik een konijnentrimster ingeschakeld. Zij vertelde mij dat het fijner is om de vacht korter te houden zodat hij geen klitten krijgt. Ik houd het nu bij met een effileerschaar en kam hem af en toe. Misschien is dat nog een idee? Het lange haar ziet er natuurlijk heel schattig uit maar is vaak voor het konijn zelf niet zo prettig. Helemaal als het gaat klitten en het begint te trekken aan de huid! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, er is zoveel verschil in vacht bij teddy's dat het altijd maar afwachten is wat het gaat doen. De konijntjes zijn ook niet erkend als ras als zijnde teddy's. Officieel vallen teddy's in Nederland onder de angora's, angora dwerg bijvoorbeeld, en die horen wel lang haar over het hele lijf te hebben. De serieuze fokkers noemen ze dus ook geen teddy konijnen maar benoemen ze met de juiste benaming, Angora dwerg, angora en angora hangoor.