Spring naar bijdragen
Knagers

Mijn gerbils bijten

Recommended Posts

Hoi allemaal ik heb nu sinds een weekje 2 Mongoolse gerbils Bo en mo.

Ik heb ze de eerste dag toen ik ze had s'avonds al opgepakt want de dierenwinkel zij dat ik ze maar een halve dag moest laten wennen.

Dus die avond proberde ik al om er eentje optepakken en mo beet me toen.

Ik was gelijk een beetje bang dus ging ik lezen op internet en daar stond dat ik ze pas na 2 dagen mag oppakken (als ze al tam zijn) maar mijne waren nog niet tam en ik had gelezen dat je dan je hand in het verblijf moet leggen dus dat heb ik de eerste 2 dagen ook gedaan dat ging best goed de een was wat brutaler dan de ander en durfte al op m'n hand te zitten dus toen ging ik verder lezen en daar stond dat je ze in een ren moet zetten en zelf ook in de ren moet gaan zitten. Dat ging ook goed de derde dag in de ren durfde ze al op mijn schouder te zitten. Ik deed dat 4 dagen lang elke dag. Maar nu was ik er een dagje niet dus kon ik ze niet in de ren doen. De volgende dag deed ik ze dus weer in de ren en ze beten in elke 2cm wel ergens aan en ook aan mij dus iedere keer dat ze dat deden blaastest ik zachtjes (ook gelezen) maar ze stopte na 30min nog niet dus heb ik de maar terug gezet (het vangen ben ik ook 15min mee bezig geweest)

Ik doe het met een bakje omdat ze dus nog niet tam zijn maar daar gaan de niet in.

Heeft iemand tips voor mij en weet iemand waarom ze nu zo bijten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat gerbils vind ik vooral kijkdieren zijn. Je doet het al supergoed. Geef het tijd, en push niet teveel. Soms hebben ze ook gewoon hun dagniet. En sommige worden gewoon niet tammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het duurt soms best wel lang voordat ze helemaal gewent zijn, soms wel een paar weken. Laat ze uit je handen eten, en stop gwn je hand een paar keer in de kooi, dan wennen ze wel een beetje aan je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .