Spring naar bijdragen
Dwergdobby

Hoe heet deze kleur?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een lief dwerg hangoor konijntje. Er bestaan natuurlijk verschillende namen voor bepaalde kleuren bijv. Madagaskar etc... en ik ben op zoek gegaan naar de kleur van Dobby. Ik heb geen kleur kunnen vinden die lijkt op die van Dobby (of ik heb er overheen gekeken ;))

Weet iemand of dit een bestaande kleur is en hoe die dan heet?

Over het algemeen is de haaraanzet wit en soms grijs.

Groetjes,

Marieke en DObby

dobby 2.png

dobby1.png

Dobby 31.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een beetje een manusje van alles. Ik zou het een zwaar mislukte Japanner noemen door de gele kleur en grijze aftekening, maar dan heb je wel wat fantasie nodig haha. De echte japanner is oranje met zwart in plaats van licht oranje (=geel als het goed is) met grijs en de vlekken zitten op zeer specifieke plaatsen. De helft van het hoofd moet bijvoorbeeld de ene kleur zijn, de andere helft de andere kleur. Zelfde met oren. En er moet een banden patroon op het lichaam zitten die sagittaal gespiegeld zijn.

Edit: Oh trouwens, dat zwaar mislukt maakt d'r niet minder schattig (ik bedoelde het niet negatief ofzo). Ik heb ook zo'n zwaar mislukte "Japanner" en ze is een dotje met d'r vlekjes.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Piku Haha bedankt voor je reactie. Ik heb een japanner opgezocht en met heel heel veel fantasie zie ik inderdaad wat gelijkenissen :P

Dat de kleur specifieke naam heeft, zegt niks over de zuiverheid van het ras toch ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is geen raskonijn. De kleurstelling zit zo ver van een raskonijn af dat dit er echt geen zal zijn. Het ziet er uit als een dierenwinkel/pretnest konijn. Heeft hij een tatoeage in zijn oren? Ik vermoed van niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Nope, geen tatoeage in zijn oren. Bij aanschaf werd er gegarandeerd dat de konijntjes raszuiver zouden zijn. Hij is nu 17/18 weken en weegt precies 900.  Ben nu wel heel erg benieuwd hoe goot hij gaat worden hihi.  Hoe dan ook blijft hij voor mij perfect :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de verkoper dan niet helemaal eerlijk was. De oortjes zijn ook wat te lang voor een echt dwergje denk ik. Maar joh, niet raszuivere nijnen zijn meestal wat gezonder, echte raskonijnen zijn regelmatig te ver doorgefokt en/of hebben last van incestverschijnselen dus ik zou er niet rouwig om zijn. C:

Op zijn meest zou het een nep dwerg kunnen zijn. Die krijg je als je dwergen aan het fokken bent. Ze kunnen lijken op dwergjes maar bezitten niet het echte dwerg gen en zijn daardoor waardeloos voor shows (daarom ook Big Ugly Doe genoemd in het Engels). Maar niet minder leuk!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .