Ga naar inhoud

Ex ram en voedster maken ineens ruzie


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Mijn ex-ram Dex en voedster Bobbi zitten nu ruim 2 maanden samen. Koppelen ging probleemloos, maar vannacht ging het ineens mis. Ik werd wakker van gekrijs van 1 van de 2. Eenmaal beneden vond ik Dex in zijn boze houding en Bobbi zat verstopt in het houten huisje. Gecontroleerd op wondjes maar kon niets vinden. 

 

Nu zijn we vandaag expres thuis gebleven zodat we ze goed konden observeren en Dex gedraagt zich heel naar wat hij nooit heeft gedaan. Pakt al het eten wat Bobbi heedt van haar af, stampt tegen haar en toen ze vanmiddag lag te slapen beet hij haar in haar rug. Ze lag waarschijnlijk waar hij wilde liggen want toen ze weg ging was het weer oke.

 

Ik weet dat het lang duurt voordat een koppeling officieel succesvol is. We hebben Dex eerder geprobeert te koppelen, dat ging de eerste dagen goed en na een week gedroeg hij zich precies zoals hij nu doet. We hebben ze uiteindelijk uit elkaar moeten halen en de voedster terug moeten brengen naar het asiel waar ze zat. 

 

Dit laatste hoop ik met Bobbi niet te hoeven doen dus wat kan ik doen om dit niet te laten escaleren? Of is dit gewoon hoe het soms gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat er iets gebeurd is - los van je koppel? Krijsen doen konijnen alleen bij extreme angst of pijn. Krijsen is geen normaal konijnengedrag, ook niet bij een koppeling. Kan het zijn dat er een roofdier bij de konijnen is geweest? Dat een van de konijnen ergens klem heeft gezeten? Of misschien gevallen is?

 

Angst kan ook de verstandhouding in een koppel verstoren, zonder dat het koppel op zich de oorzaak is, als je snapt wat ik bedoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap wat je bedoeld. Ze zitten nu in huis dus er kan niks of niemand bij ze zijn geweest. Klem zitten is ook onmogelijk in het verblijf, het zou wel kunnen zijn dat één van de 2 gevallen is.

 

Dex is vooral veranderd in zijn gedrag naar Bobbi, naar ons toe is hij nog steeds hetzelfde als anders. Bobbi is de afgelopen week wel ineens veel angstiger naar ons toe terwijl we geen gekke dingen met haar hebben gedaan maar zoekt Dex wel steeds op. Vind het een gekke situatie die ontstaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .