Spring naar bijdragen
nijntjes van mij

welk ras?

Recommended Posts

Hee! ik krijg nog al vaak de vraag welk ras mijn ene konijntje is. Weten jullie het misschien? Ikzelf namelijk niet. Het is een ram, Heeft een wit buikje, een bruinige rand tussen de scheiding van het zwarte en witte. Ook soort van bruin/zwarte pootjes, en bruin in zijn nekje. Hij heeft echt een heel leuk karakter: Altijd blij, supersuper sportief, kan alles met hem, vind alles leuk etc.

IMG_5681.PNG

IMG_5682 (1).PNG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hij komt niet van de dierenwinkel. Hij was van een oudere man, en die moest verhuizen naar een bejaardentehuis en had veel dieren. Hij zocht iemand voor zijn 2 konijnen, en die heb ik over genomen. Hij is heel erg levendig, ik ben hem nu ook aan het trainen. Leeftijd is helaas ook onbekend. Kunnen jullie misschien ook meer zeggen over zijn leeftijd? Dan bedoel ik is hij jong of oud?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet echt een ras, het ziet er uit als een mix van vanalles, eigenlijk een dierenwinkelkonijntje gewoon. Ook al heb jij hem daar niet vandaan vermoed ik dat de oudersof opa en oma  er wel vandaan komen.

De vachtkleur heeft wel wat weg van  black&tan,(de bouw niet van een tan-konijn overigens, eerder van een te grote kleurdwerg) , maar dan zou de buik etc echt wat meer oranje-rood moeten zijn, ook heeft hij te veel lichte haartjes tussen het zwart zitten om daar echt geslaagd voor te zijn ;) Geen raskonijn dus. Wel een leuk konijntje zo te zien, dus wat dat betreft niet minder leuk.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .