Ga naar inhoud

Torticollis of een scheve kop


Willem&Cees

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, 

 

Cees is het broertje van Willem en deze Duitse reuzen zitten nu aan het einde van hun kuur 28 dagen Fenbendazol. 

Aangezien Cees zijn hoofd een beetje scheef hield een paar weken geleden gingen wij op naar de dierenarts.

Zij heeft enkel even gevoeld en gekeken en deze kuur aanbevolen. 

Gelukkig vroeg mijn vriend of zijn broertje Willem dan ook aan de kuur moest, hier kwam zij zelf niet mee. 

Nu nog 4 dagen te gaan en beide konijnen zijn super gelukkig en groeien (ze zijn nog maar 6 maand oud). Maar helaas staat Cees zijn kop nog niet rechter!! 

Ik kan nergens vinden hoe ik kan controleren of de kuur dan heeft aangeslagen en het koppie na een tijd weer recht gaat staan of dat er nog een kuur achteraan moet?!

Want dit was wat de dokter aangaf: Werkt het niet dan nog een kuur... Maar bij de vraag of zijn kop weer recht ging staan, gaf ze aan: Die kans zit erin.

Kortom de vraag is, hoe weet ik of Cees het virus onder controle heeft? 

 

Hoop dat er hier bij bunnybunch iemand weet hoe en wat? 

 

Groetjes, Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet in alle gevallen komt het koppie ook weer echt rechtop te staan. 

 

Wat ze vooral bedoeld is dat behandeling met fenbendazol afwijkt van de standaard dosering en standaard duur. Het advies van wilhelminapark (eigenlijk wel de dierenkliniek die echt voorloper is in EC behandelingen in NL) is 2 weken een dubbele dosis, en daarna 2x daags 10mg/kg voor nog eens 2 tot 3 maanden. Dat is een volledige behandeling. 

De 28 dagen met  normale dosis is een standaard behendeling, maar dat werkt in de praktijk niet voor veel konijnen. Dan blijft de EC toch echt aanwezig. 

 

Zie deze website: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

 

 

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen zou ik je zeker een consult bij dierenkliniek wilhelminapark aanraden. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .