Spring naar bijdragen
honeypaws

Eerste gerbils, feedback graag!

Recommended Posts

Hey allemaal,

Afgelopen week heb ik mijn 180 liter aquarium omgebouwd tot een gerbilarium. Nu zitten mijn eerste gerbils in de tank en vermaken ze zich volgens mij prima, alleen liggen ze nog al vaak onder in hun zelf gegraven holletje. Zo nu en dan verstop ik een lege keukenrol en dan als ik terug kom is hij ineens verdwenen. Klopt het dat de gerbils zo vaak in hun holletje liggen? In het begin waren ze veel aan het graven, rennen, klimmen en klauteren. Maar nu dus de vraag aan de wat meer ervaren gerbil(h)ouders wat ik nog zou kunnen verbeteren aan mijn gerbil tank. Ik heb een korte video op YouTube gezet zodat jullie kunnen zien hoe en wat ik precies heb gedaan.

Link naar de video

Alvast bedankt voor de feedback! <3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij zijn het schemerdieren en zie je ze daarom weinig. Het zijn kijkdiertjes, geen knuffeldiertjes.

Vind het naast een deur niets. Geeft snel onrust en tocht. Het rad lijkt me erg klein voor ze, het ruggetje moet recht kunnen met rennen.

Welk voer geef je ze? Ze krijgen zeer specifiek voer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij zijn gerbils zowel overdag als 's nachts actief, is het meer dat ze afwisselend een tijdje slapen, dan weer een tijdje actief zijn. 

Als ze er nog maar net zijn kan het zijn dat ze mensen in de buurt nog flink spannend vinden, en daardoor als jij rondloopt wat meer in hun holletje blijven. Als het dan 's nachts rustig is, of als je weg bent van huis, dat ze dan juist actief zijn. Of ze hebben ook last van de warmte, dat ze daardoor overdag minder actief zijn. Ik weet niet hoe warm het is in de ruimte waar ze staan? Ze kunnen wel goed tegen warmte, maar een hittegolf is zelfs voor gerbils wat aan de warme kant denk ik.  Ik kan mij voorstellen dat ze dan toch wat meer rusten op de warme momenten. 

Ik vind dat je je gerbilarium best leuk hebt ingericht. Het enige dat mij opviel is dat het loopwieltje misschien een slagje te klein is? Lopen ze er niet met een hele kromme rug in? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .