Ga naar inhoud

advies poezen en dwergje.


Dwergdobby

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een dwergje ''Dobby'' van 14 weken oud. Dobby heb ik van een fokker dus hij blijft er klein.  Dobby is nieuwsgierig, speels en ook al erg tam.

Aankomend schooljaar ga ik studeren en neem ik Dobby mee naar mijn studentenkamer/huis. Dobby mag in mijn kamer los lopen. In de nacht gaat Dobby in zijn hok.

Mijn huisgenoot heeft net 2 nieuwe kittens meegebracht. Deze zijn ook nog heel jong.

 

Nu dus de vraag. Wat moet ik doen? Kunnen deze dieren samen met Dobby? (ik heb verder ook geen ervaring met katten)

We hebben al afgesproken dat mijn deur dicht blijft zo dat de kittens niet bij Dobby kunnen. Het zal vast wel eens gebeuren dat de deur per ongelijk open blijft staan.

 

Wie kan mij tips geven.

 

Groeten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet onaardig klinken, maar heb je je vooraf wel een beetje verdiept in het houden van konijnen, en bedacht of dat echt goed gaat werken als je student bent? Konijnen horen niet alleen te zijn en hebben echt 24/7 een redelijk groot verblijf nodig, voor een koppel minimaal 2 vierkante meter permanente leefruimte, dus altijd. Een studentenkamer is toch vrij beperkt wat de ruimte betreft. Een konijn er los in laten = garantie voor veel gesloopte plinten, vloeren, muren en alles wat in de kamer staat. Maar een goede ren of verblijf van 2 vierkante meter voor konijnen in een studentenkamer? Ik vermoed dat het een eenzaam konijntje in een standaard traliekooitje gaat worden.... En dat maakt mij heel erg verdrietig.