Spring naar bijdragen
GawainBS

Konijnenharen in de wasmachine

Recommended Posts

Zijn er truukjes om de wasmachine konijnenhaarvrij te houden? Of om de matjes/handdoeken makkelijker te ontharen? Ik heb ergens iets gelezen van een zak voor paardendekens, maar is dat niet veel te groot voor een doorsnee wasmachine?

Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Eerst klop ik de dekentjes uit met een mattenklopper. Daarna even naspoelen. Ik heb een emmer van de tupperware. Hier doe ik altijd een beetje soda en heet water in en dan de dekentjes er een uurtje in. Zo worden de haren die erin blijven zitten zacht en heeft je wasmachine minder moeite met het afvoeren van overtollig haar. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een goed onderwerp!

Ik heb niet zo vaak een ‘konijnenwas’, maar als ik die heb blijven er inderdaad best veel haren in de wasmachine achter en zitten deze vervolgens bijvoorbeeld aan kleding of handdoeken van de volgende was... 

De soda-tip van @BaasjevanBakkes ga ik proberen. Soda is trouwens ook goed voor je wasmachine, dus wellicht ook een idee om soda te gebruiken in het voorwasprogramma van de wasmachine bij een ‘konijnenwas’.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voordat ik kleedjes die vol met dierenhaar zitten in de wasmachine stop, maak ik ze zoveel mogelijk haar-vrij met een gewone, simpele ramenwisser.

Ik leg het kleedje plat op de grond, houd hem goed vast en ga er met de ramenwisser overheen, waardoor je het haar er zo af schuift. Hele 'rollen' haar komen er zo af. Scheelt echt enorm in de wasmachine. Ik heb meestal hondenkleedjes en -kussens. Maar dat maakt natuurlijk niet uit.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ook echt heel goed werkt, is die borstel van de Action. Ligt op de dierenafdeling en is voor dierenharen bedoeld. Daar onthaar ik al mijn dekjes mee van de paarden. En voor de laatste haartjes, heb ik van die balletjes die je in ruitersportzaken kunt kopen. Maar ze werken ook bij haren van andere dieren :P Ik heb zo nooit haren in mijn wasmachine. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gebruiken deze op de huisdierenkleedjes, ideaal ding. Kan ook rechtstreeks op je konijn, kat of hond gebrukt worden. Haalt echt best veel losse haren er uit. Maar over kleedjes halen om die te ontharen is ook ideaal. Zie hier een demonstratie op een kattenkleedje ;) 

handschoen.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden vroeger zo'n handschoen, maar Norah (de kat) had er een heilige schrik van, dus hebben we die maar aan haar "nichtje" (kat van oom & tante) gedoneerd. Onze paardedekenzak werkte redelijk goed, trouwens. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .