Ga naar inhoud

Konijn lijkt ziek


lisan123

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Mijn konijn vertoont sinds gister ander gedrag dan normaal en ik begin me zorgen te maken. Het is momenteel natuurlijk ook best warm en droog, dus daar kan natuurlijk ook het een en ander mee te maken hebben. Ik zal de situatie even uitleggen. Sinds gister 'schokt' mijn konijn de hele dag door. Het zijn lichte schokjes die ze iedere seconde heeft als ze ligt en stil zit en siddert haar hele lijfje door. Ook heeft ze vandaag weinig zin in eten, ze heeft haar brokjes nauwelijks gegeten en het hooi is niet eens aangeraakt geloof ik. Een blaadje sla en een stukje wortel ging er wel goed in. Ze is minder actief als anders en komt niet naar me toe gerend als ik de ren in stap. Ze heeft toegang tot water in een fles en een schoteltje, maar lijkt niet te willen drinken. Ze heeft veel ruimte om in te lopen en 24/7 schaduw, dus wat dat betreft komt ze niks tekort. Ze lijkt me ook niet oververhit. Wel viel me net op dat haar neusje anders is dan anders. Haar neusgaten zijn groter dan anders en het stukje tussen haar neus en mond beweegt tijdens het ademen de hele tijd uit elkaar. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om meer informatie te verkrijgen wat er aan de hand zou kunnen zijn, in hoe verre het ernstig is en hoe ik haar zou kunnen helpen. Ze is inmiddels 7 jaar, dus niet de jongste meer. 

Alvast bedankt! Groetjes Lisan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met spoed naar de dierenarts! 24u niets eten is fataal en niet drinken met zo'n warm weer al veel sneller. En ook afkoelen met vochtige,lauwe doeken over kop , lichaam en poten. Nooit koud water want als ze toch oververhit is trekken de bloedvaten samen en kan ze haar warmte helemaal niet meer kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei SnuffelZikki:

En ook afkoelen met vochtige,lauwe doeken over kop , lichaam en poten. Nooit koud water want als ze toch oververhit is trekken de bloedvaten samen en kan ze haar warmte helemaal niet meer kwijt.

Dit zou ik niet doen hoor. Gewoon naar de dierenarts en geen gekkigheid uithalen.

maar goed, TS is niet meer online geweest om de anrwoorden te lezen. Hopelijk is het arme dier inmiddels bij een dierenarts geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .