Ga naar inhoud

Hoe knaaghout interessanter maken?

Rohol
 Delen

Aanbevolen berichten

De zoekfunctie hielp mij niet verder.

Mijn konijnen vinden knaaghout totaal niet interessant. Ik heb verschillende soorten hout en bamboe geprobeerd. Ook houten speelgoed doen ze niets mee. 
Heb van het hout verschillende slingers gemaakt. Het touw is doorgeknaagd, maar het hout is onbeschadigd gebleven.

Mijn vraag aan jullie, hoe maak ik het interessanter? 
Ze eten hun hooi goed en knagen ondertussen vrolijk verder aan het hok. Helemaal niet erg, maar ik zou het leuk vinden als ik ze blij kan maken met ander knaagspeelgoed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak vinden ze vers knaaghout lekkerder dan gedroogd. Als ik er hier verse wilgentakken of fruitboomtakken in de rennen leg dan maken ze er een fanatiek project van. Maar een wilgenbal, wilgen mandjes of andere houten speeltjes, vinden ze een heel stuk minder interessant en daar doen ze best een paar weken mee.

Als ze niet van knaaghout houden is het ook geen probleem hoor, als ze hun gewone voeding lekker eten en goed hooi eten, is niet van knaaghout houden geen probleem. Smaken verschillen, ook bij konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .