Ga naar inhoud

Konijn graaft en knaagt op schoot


Loony wowo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik had vragen over het gedrag van mijn konijn en of jullie een oplossing hadden zodat ik dit kon afleren.

Mijn konijn Bertje is nu 11 weken oud. Hij vind het fijn om veel aandacht te krijgen en is erg lief.

Het probleem dat ik heb is dat als ik Bertje op schoot heb zitten gaat hij als snel graven in mijn buik ( of knagen ). De ene keer graaft hij in mijn buik als ik hem nog maar net vast heb en de andere keer als ik hem al wat langer vast heb.

Hij heeft al wel wat speeltjes zoals een balletje en iets om aan te knagen.

Ik hoop dat jullie een oplossing voor dit probleem hebben.

 

Groetjes, Loony wowo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Evee zegt. Konijn houden echt niet van oppakken en vastgehouden worden. Oppakken betekent normaal gesproken dat ze gegrepen worden om als prooi opgegeten te worden... Konijn dus lekker met 4 pootjes op de grond laten. Alleen als het echt nodig is, voor bijv. dierenartsbezoek of bij gezondheidsproblemen, is het noodzakelijk om je konijn op te pakken. Het is ontzettend stressvol voor ze. 

Verder is het konijn erg eenzaam alleen. Mensen denken vaak dat zij zelf een goede vervanger voor aandacht zijn maar dat is niet zo. Konijnen begrijpen mensen niet. Konijnen hebben soortgenoten nodig en daarom zou ik Bertje, zo gauw de dierenarts zijn balletjes kan zien, laten castreren en een leuk vriendinnetje voor hem uitzoeken bij een opvang. Daar zitten zoveel lieve vrouwtjes die graag een Bertje aan hun zij willen en ze zullen je daar hele goede adviezen en koppelhulp geven! Dan heb je een heel gelukkig stel en hoef jij Bertje niet meer te entertainen of je druk te maken over zijn gedrag bij jou op schoot. Dat klinkt misschien voor jou niet zo leuk maar voor het konijn is het dat het beste. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .