Ga naar inhoud

Onrust tussen ram en voedster


Seef

Aanbevolen berichten

Ik heb een gecastreerde ram en een gesteriliseerde voedster. De ram heeft begin februari in de opvang gelogeerd om gekoppeld te worden aan de voedster. Toevallig hebben ze beiden dezelfde leeftijd, ze zijn van 5 augustus 2017, dus bijna 11 maanden. Sammy, de ram, is dominant over Amber. De afgelopen 2 weken is het onrustig tussen de twee. Regelmatig jaagt Sammy op Amber. Amber wast wel regelmatig Sammy's kop als hij zich aanbiedt. 

Toppunt was vanmiddag: ik had ze samen in het reiskenneltje gedaan om hun nageltjes te laten knippen bij de Welkoop, die hebben een nagelknipservice. Al vaker gedaan, altijd goed gegaan. Nu begonnen ze ineens te vechten in het kenneltje. Ik heb ze gelijk weer terug in de ren gezet om ze ruimte te geven. Al snel was de rust weer gekeerd en is alles weer pais en vree.

Ik snap niet zo goed waar deze onrust steeds vandaan komt. Pubertijd ???

Amber is een druk konijn, heeft de ruimte nodig. Sammy is veel rustiger. Terwijl Amber door de kamer rent blijft hij vaak in de buurt van de ren een beetje zitten kijken.

Iemand tips of ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar. Ik heb hetzelfde gehad. Mijn vrouw is heel druk en mijn man rustig. Ze lijkt zich snel te vervelen. Evee heeft mij aangeraden elke dag de spulletjes in de ren te veranderen, een krukje of stoel in de ren te zetten en ik heb kleden neergelegd. Ze gaat elke dag op ontdekking en na de boel verbouwd te hebben, kruipt ze voldaan tegen haar man. 

 

Ik neem aan dat ze over een permanente ren beschikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .