Ga naar inhoud

Ik krijg nog een maand om me konijn tam te maken


Susssanne

Aanbevolen berichten

@Susssanne wees gerust, heel veel bb leden hebben in het begin ook niet alles in 1 keer perfect gedaan hoor. Hebben zich ook op den duur verder ingelezen. Fijn dat Lizzy een vriendje gaat krijgen! Op de gewone site van bunnybunch staan heel veel goede en duidelijke artikelen. Die met de huidige kennis geschreven zijn. Veel van die standaard boeken zijn inderdaad behoorlijk achterhaald. 

Hoe is het hokje nu van Lizzy? Misschien kan en mag je er een ren omheen maken? Dan heeft ze permanent wat meer ruimte als je bijvoorbeeld weg bent ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2018 at 12:28 zei Knuffeltje:

Ik was 12 en had bijna alle boeken wel doorgespit over konijnen die in de bibliotheek te vinden waren tot ik mijn eerste konijntje kreeg

Ik was 10 en ik deed het net zo, ik had toen ik twee was ook al konijnen en ging altijd in de ren staan en riep dan heel hard - nijnen nijnen kooooomen:) Voordat iedereen begint te zeggen dat je zo jong nog geen konijnen moet doen, ik zorgde er heel goed voor en aaide ze afentoe en hielp mijn ouders met het voeren. Ook gaf ik afentoe wat groenvoer. Ik deed dus niks verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je er voor open staat om te leren. Ik schrok ook van je verhaal hoe je het hoknijd hebt aangepakt.

 

Pak haar gewoon helemaal niet meer op. Zoals al is gezegd, konijnen zijn prooidieren. Dus als ze opgepakt worden denken ze dat hun laatste uur geslagen heeft. Op de foto waar ze op de tafel is kijkt ze ook angstig. Gewoon altijd met 4 pootjes op de grond laten en haar een ruim verblijf geven van minimaal 2 m2, waar ze dag en nacht in is. Houd haar ook niet vast als je haar wilt aaien, geef haar altijd de mogelijkheid om van je weg te lopen. Alleen aaien als zij dat ook wil. 

 

Leuk dat je een vriendje voor haar wil. Hier vind je een lijst met goede konijnenopvangen. Je maakt een afspraak en neemt Lizzy er mee naar toe. Samen met degene van de opvang kijk je dan welk konijn het beste bij haar past qua karakter. Ze geven je ook tips. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi iedereen, nog bedankt voor alle reacties! Het is nu al 2 maandjes geleden dus ik dacht ik plaats even een update. Mijn ouders zagen niet dat Lizzy veranderd was.. Ze hebben Lizzy dus weer terug gebracht naar de dierenwinkel waar ik het totaal niet mee eens was/ben. Ik heb niet rustig afscheid kunnen nemen en was heel erg in paniek en heel erg boos. De volgende dag ben ik naar de dierenwinkel gegaan (gelukkig ken ik de eigenaar en de mensen die daar werken) en heb toen rustig afscheid genomen. Samen hebben we een boerderij gevonden met allemaal andere konijnen en cavia's, heel erg veel ruimte en Lizzy is nu ontzettend gelukkig! Ik werd er emotioneel van en ben blij dat Lizzy nu gelukkig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vind het heel fijn om te lezen dat iedereen zo begaan is met konijntjes 😁 Ook lees ik hierin het verhaal van een 16 jarig meisje wat ontzettend haar best doet om goed voor haar konijntje te zorgen. Ik denk dat zij, en haar konijntje (en konijntjes in de toekomst) er het meeste aan hebben als wij haar proberen te voorzien van adviezen op een constructieve manier. Bij zoveel oordelende reacties wordt de kans dat jonge of minder ervaren konijnenverzorgers advies durven vragen op deze site m.i. niet groter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .