Spring naar bijdragen
Pluis19

Topaz rabbits / dwergkonijnen.com

Recommended Posts

17 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Volgens mij zat ze eerst in Bunschoten-Spakenburg, maar is ze daarna verhuisd naar Voorthuizen (vanaf januari 2019; ze komt oorspronkelijk ook uit Bunschoten). 

Ah vandaar, maar dan zal ze dat toch nog steeds moeten bijwerken lijkt mij?

Maar waarom staat haar fokkerij daar onder de naam Onze Droom?

Dat klopt dan weer niet met haar site naam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei BunnieHop:

Ah vandaar, maar dan zal ze dat toch nog steeds moeten bijwerken lijkt mij?

Maar waarom staat haar fokkerij daar onder de naam Onze Droom?

Dat klopt dan weer niet met haar site naam.

Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Op Facebook zijn ook mensen die voor haar waarschuwen en zeggen dat ze verschillende namen gebruikt. Word er naar van, bah. 

bewerkt door Pablo&Lola

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Pablo&Lola:

Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Op Facebook zijn ook mensen die voor haar waarschuwen. Wordt er naar van, bah. 

Ja dat is hetgeen wat ik niet vind kloppen.

En ik heb ondertussen al zoveel gelezen dat ik ondertussen ook maar was begonnen met zoeken, informeren, informatie doorgeven, etc.

Ik word er ook echt helemaal niet goed van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tip: let een beetje op met beschuldigingen die je doet. Het forum is gewoon openbaar, iedereen, dus ook deze betreffende fokker kan meelezen. 

Ik weet dat ze er wel echt serieus mee bezig zijn, maar dit soort dingen zijn helaas niet in een paar weken afgerond. Mocht je persoonlijk negatieve ervaringen hebben met deze fokker, meld het echt bij de officiele instanties zoals dierenbescherming en dierenpolitie.

Je zou je verhaal ook in een brief / privé bericht kunnen sturen naar @Roderick ten Kortenaar zodat het in hun zaak mogelijk nog meegenomen kan worden. Hoe meer gedupeerden, hoe sterker ze staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij adverteren ze ook met een vals acount of laten iemand anders oudere konijnen verkopen met een *konijnenpluisje* smoes dat ze gevonden zijn door de dieren ambulance en daar gebracht 

bloem zelfde als daar 

en kosten 25 euro niet geholpen niet geënt 

raar want dieren ambulance brengt alle gevonden dieren naar het asiel in Apeldoorn 

mij gevoelze zijn ga de advertentie zoeken toevallig ook in voorthuizen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei BunnieHop:

Lekker vreemd dit ja.

Kun je een email adres zien bij die marktplaats advertenties van die persoon?

nee kan ik niet zien

jo ann zit in voorthuizen deze advertentie kootwijker broek maar dat is vlak bij elkaar

en die bloem gebruiken ze ook bij joan dacht gelijk er aan

prijs ook het zelfde als

bij joan 

en dierenambulance gaat echt niet konijnen bij iemand brengen die niet castreerd en ent 

die brengen ze naar het asiel in de buurt 

heb zo gevoel

dat deze persoon oude fok dieren verkoopt met een zielig verhaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet zo zeker of dit wel waar is. Je zou kunnen benaderen en kijken welk adres je krijgt. 

Maar Jo-ann gebruikt wel andere bloemen en ondergrond. Ook kan je hier niet echt een goed punt van maken aangezien veel mensen konijnen fotograferen met een bloem, heb dit vaker zien langs komen. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is hoor maar ik denk dat we nu natuurlijk ook niet meteen in conclusies moeten vallen, of iedereen met konijnen in de buurt wantrouwen. 

Het verhaal eromheen ben ik met je eens, dat klopt idd niet helemaal. Maar misschien dat een deel ook naar haar gaat. Is dat een optie? Samenwerking met of dat ze het aanbied ofzo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha je kan niet eens stemmen want als je 1 of geen ster wil geven geeft die er automatisch 4 of 5 apart 

en die reacties kloppen ook echt voor geen

meter

waar zijn al

de klachten 

heb gewoon zin om er heen te gaan en stennis te schoppen waar klanten bij zijn

heb ook slechte ervaringen met ze

en op dringen joh om daar voer en reismandjes etc te kopen .

en die prijzen ook echt belachelijk 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bunny1981@:

Hahaha je kan niet eens stemmen want als je 1 of geen ster wil geven geeft die er automatisch 4 of 5 apart 

en die reacties kloppen ook echt voor geen

meter

waar zijn al

de klachten 

heb gewoon zin om er heen te gaan en stennis te schoppen waar klanten bij zijn

heb ook slechte ervaringen met ze

en op dringen joh om daar voer en reismandjes etc te kopen .

en die prijzen ook echt belachelijk 

De meesten hebben dat denk ik wel meegemaakt. 

Tot nu toe zover ik weet heeft het lef niet gehad of worden omgeleid voor andere klanten zodat het niet te zien is.

Er is ook al een rechtzaak gaande, dus we wachten even braaf wat het oordeel daar van is (als die er ooit komt met het uitschuiven van de crisis).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-5-2020 at 21:23 zei Pablo&Lola:

Ik heb geen ervaring met deze 'fokkerij', maar kom oorspronkelijk uit de buurt (en mij ouders wonen er nog steeds), dus als ik iets kan doen, let me know! 

Kun je niet haar een berichtje sturen dat je konijnen wil kopen, alle telefoongesprekken opnemen? En als je daar bent allemaal vragen stellen en het hele gesprek opnemen, doen alsof je ze wil kopen en dan op het allerlaatste moment zeggen dat je er toch van afziet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Skipenpip:

Kun je niet haar een berichtje sturen dat je konijnen wil kopen, alle telefoongesprekken opnemen? En als je daar bent allemaal vragen stellen en het hele gesprek opnemen, doen alsof je ze wil kopen en dan op het allerlaatste moment zeggen dat je er toch van afziet?

Wat schiet je daar dan mee op? Niets toch. Ze zijn serieus bezig een zaak op te bouwen tegen deze fokker, laat het daar bij. Laat de mensen die er daadwerkelijk door gedupeerd zijn hun eerlijke verhaal doen van wat er heeft plaatsgevonden, en hopelijk is dat voldoende.  Ben je echt zelf gedupeerd, zet je verhaal duidelijk op papier, bewijs wat je hebt er bij zoals de aankoopfactuur van het konijn, dierenartsrekeningen, (eventueel ook een verklaring van de dierenarts als die dat wil) en geef het door aan Roderick. Dan kunnen zij zorgen dat het meegenomen word in de zaak. Inmiddels zijn er al heel wat mensen die dat doen, hoe meer het er zijn, hoe meer kans het maakt. 

Het heeft geen zin om "bewijs" te gaan forceren. Straks kom je zelf nog in de problemen voor stalking. (Telefoon) gesprekken opnemen mag officieel alleen als je voorafgaand aan het gesprek de persoon die je aan de telefoon hebt er over informeert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste lezer,

Allereerst onze dank voor de vele reacties. Wij zijn inderdaad nog steeds bezig met deze procedure. Vanwege het corona-virus zijn de rechtbanken lange tijd helemaal gesloten geweest en worden op dit moment met name de spoedeisende zaken behandeld. Hoe erg deze situatie ook is, het is in de ogen van de rechter niet dusdanig spoedeisend dat er nu een zitting zal komen. Wij hebben daarom om procestechnische redenen besloten om even te wachten met het uitbrengen van de dagvaarding. Verder heeft het ook te maken met de nog lopende procedure bij de LID. 

Het contact met de advocaat van Jo-Ann Beukers (dwergkonijnen.com) is inmiddels doodgebloed. Op onze laatste brief hebben wij geen reactie meer mogen ontvangen. Omdat er al wel contact is geweest (er is een zogenoemde ingebrekestelling verstuurd) is het niet meer mogelijk, althans heel moeilijk, om nu nog mensen toe te voegen aan de procedure als eiser. Dat neemt niet weg dat indien jullie daadwerkelijk een bijdrage willen leveren, jullie een verklaring met daarin jullie eigen ervaringen naar mij kunnen mailen. Dit kan naar: Roderick@ten-kortenaar.nl. Wij zullen jullie verklaringen dan als steunbewijs van onze stellingen in de procedure voegen. In dit stadium van de procedure is dit mogelijk. 

Wij zullen wanneer de dagvaarding bij Jo-Ann Beukers betekend is (en alle eisers daarmee akkoord gaan) de dagvaarding hier publiceren. 

Ik wil jullie overigens wel aanraden om enigszins op te passen met jullie reacties. Uiteraard is het toegestaan om op een forum je ervaringen en meningen te delen. Jo-Ann Beukers snoeit de mensen die op dit forum actief zijn echter het liefst de mond met een kort gedingprocedure. 

Wij zullen het dus laten weten wanneer wij meer informatie hebben. 

Roderick

• Vind ik leuk 6
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

@Kjento De Kock dit topic bedoelen we, mocht je het nog niet gevonden hebben.

Volgens mij zit iedereen hier op het forum vol spanning te wachten op een berichtje van @Kjento De Kock dat hij het topic heeft gevonden, gelezen en tot de conclusie is gekomen dat er morgen geen konijnen gekocht gaan worden in Voorthuizen. 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor het plaatsen! 

Goed om te lezen dat de media het ook oppikt. Nu maar hopen dat er gerechtigheid komt. Voor alle mensen en nog meer voor alle konijnen. Hopelijk komt er gauw een eind aan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik ben enorm geschrokken van alles wat ik van jullie lees en jullie ervaringen met dwergkonijnen.com, ik vind het vreselijk voor jullie en de konijnen.
Hieronder wil ik mijn verhaal delen.

Ik heb 25 januari 2020 2 konijnen bij Jo-Ann gekocht (Flip & Pip) GELUKKIG leven mijn konijnen tot op de dag van vandaag nog en zijn ze gezond en hebben zij in de afgelopen maanden sinds dat ik ze thuis heb niks gemankeerd. Ik ben zo opgelucht dat mijn dwergkonijnen het wel ‘overleefd’ hebben en gelukkig geen ziektes etc hebben opgelopen.

Het opvallende is dat onze konijnen 2 verschillende soorten rassen dezelfde geboortedatum hadden 25/11/2019 en dat het ook toevallig die dag 8 weken waren geworden toen wij ze kochten.

Achteraf kan ik op haar site ook niet het nestje vinden waar onze 2 konijnen uitkomen en er bestaat ook geen eens een nestje van die datum. 

Ze kwam zo vriendelijke en ‘vertrouwd’ over dat ik dit eigenlijk maar geloofde. 
Ook de enorme bedragen die ze vroeg voor het toilet of het voer voor de konijnen was belachelijk hoog.

N.a.v het stuk wat ik heb gelezen van Omroep Gelderland, ben ik mijn research gaan doen en ook hierop terecht gekomen.  En alle research die jullie ookal hebben gedaan, ik vind het erg dat het bedrijf nog bestaat.

Achteraf had ik hier nooit mijn konijnen moeten kopen maar ik spreek van ‘geluk’ dat onze Flip & Pip van de fokster Jo-Ann het goed gaat en nergens last van hebben en niet gehad hebben.

Mvg,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei YNdL:

Ik plaatste deze link net...maar heb hem daarvoor wel met een misselijk gevoel gelezen. Vorige week donderdag (20-8-2020) hebben we twee konijntjes bij haar gekocht. Niet wetende van alle slechte ervaringen. Helaas kom je dit op internet niet gelijk tegen. Morgen hebben we een afspraak bij de dierenarts. Op het oog lijken ze gezond...dus fingers crossed 😬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites