Spring naar bijdragen
Pluis19

Topaz rabbits / dwergkonijnen.com

Recommended Posts

Hoi allemaal,

hebben jullie dit bericht gelezen?

zo ja, weten jullie hoe ik kan meedoen aan de rechtszaak? Ik kocht ook een heel ziek konijntje, gelukkig gaat alles beter na dwangvoeding en een spoed bezoek aan het dierenziekenhuis.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/konijntjes-zijn-ziek-en-gaan-dood-na-aankoop-rechtszaak-tegen-verkoper/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een triest verhaal @LenaLopes. En zo sneu voor je dichter. Mocht je het weet een keer aandurven om konijnen te nemen, ga dan naar een goede opvang. Daar kennen ze de karakters, ze zijn gevaccineerd en nagekeken door een dierenarts, en de rammen zijn gecastreerd. Dan zal je zoiets niet gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dorothea Ha:

Hoi allemaal,

hebben jullie dit bericht gelezen?

zo ja, weten jullie hoe ik kan meedoen aan de rechtszaak? Ik kocht ook een heel ziek konijntje, gelukkig gaat alles beter na dwangvoeding en een spoed bezoek aan het dierenziekenhuis.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/konijntjes-zijn-ziek-en-gaan-dood-na-aankoop-rechtszaak-tegen-verkoper/

Wat fijn dat je konijntje het gered heeft maar natuurlijk allemaal heel akelig. 

Je kunt denk ik het beste even Roderick een e-mail sturen. Zie vorige berichten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-4-2020 at 12:45 zei Roderick ten Kortenaar:

Wij vinden, mede in acht nemende jullie reacties, dat het tijd wordt om actie te ondernemen tegen jo-ann. Het is om die reden dat wij een juridische procedure aanhangig zullen maken tegen haar en de dierenbescherming zullen contacteren.  Wij denken dat wij een stuk sterker staan, wanneer wij samen optrekken. Wij (mijn vriendin en ik) willen jullie daarom vragen om jullie ervaringen met ons te delen per e-mail. Als jullie daarvoor open staan, wil ik jullie vragen om een telefoonnummer erbij te zetten. In dat geval kunnen wij overleggen of jullie ervaringen als bewijs mogen dienen in de juridische procedure. Jullie kunnen ons per e-mail bereiken via Roderick@ten-kortenaar.nl of telefonisch via 06-57163708. 

Voor de zekerheid hier nog een keer het bericht van Roderick, waarin ook de contactgegevens staan. mochten er nog mensen zich melden, meedoen met de zaak zelf kan niet meer, maar je kan nog wel een verklaring naar hem sturen van jouw eigen verhaal als ondersteunend bewijs. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dorothea Ha:

zo ja, weten jullie hoe ik kan meedoen aan de rechtszaak?

Zie het berichtje hier boven. meedoen aan de rechtszaak kan niet meer, maar je kan je verhaal nog wel insturen zodat ze het mee kunnen nemen bij het bewijs. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zal die Jo-Ann nu hopelijk in de piepzak zitten. Of misschien zit ze in dezelfde persoonlijkheidsgroep als bijv. die wereldleider met oranje haar? "Ja maar edelachtbare, luistert u dan naar mijn "alternatieve feiten", ik ben de beste konijnen(mis-)handelaar van Nederland, de beste, het is waar, de beste ben ik, nooit een betere geweest".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Koosje:

@LenaLopes wat een dierenleed! 😢
Sterkte en beterschap voor je dochter!

Dankjewel...we kunnen de konijntjes niet meer terughalen MAAR de wetenschap dat er iets aan gedaan wordt om het anderen konijntjes en kinderen te besparen, s echt het beste nieuws van de week! En echt bedankt voor de steun, doet ons goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Evee:

Zie het berichtje hier boven. meedoen aan de rechtszaak kan niet meer, maar je kan je verhaal nog wel insturen zodat ze het mee kunnen nemen bij het bewijs. 

ik heb net een uur geleden een email gestuurd aan Roderick, en kreeg na 10 minuten een mail terug. Mijn verhaal wordt meegenomen in de zaak En ik heb natuurlijk fotos als bewijs mee kunnen sturen hoe de konijnen er uit zien daar! De zieke konijnen worden met zn allen in 1 kooi gestopt en aan hun lot overgelaten...je wenst ze dan echt een "diepe nachtrust" toe!

Dus mail je verhaal naar: roderick@ten-kortenaar.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Marjoleink:

Wat een triest verhaal @LenaLopes. En zo sneu voor je dichter. Mocht je het weet een keer aandurven om konijnen te nemen, ga dan naar een goede opvang. Daar kennen ze de karakters, ze zijn gevaccineerd en nagekeken door een dierenarts, en de rammen zijn gecastreerd. Dan zal je zoiets niet gebeuren.

nou, toevallig begon ze er dus eergister weer over..dat ze zich eenzaam en ongelukkig voelde zonder hun. Nadat Dit op tv is geweest weten we het zeker, zij krijgt weer konijntjes mocht ze dat willen. Maar dan inderdaad met zekerheid dat je gezonde konijntjes hebt. Ben zo blij met je bericht, want met Dwergkonijnen.com was onze eerste en laatste ervaring met konijnen. Weet jij toevallig een betrouwbaar adres waar we terecht zouden kunnen? en dan maakt het echt niet uit waar in Nederland.

grtjs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de verdere discussie over de opvangkonijntjes even uit dit topic gehaald en in een apart topic gezet. 

Graag hier on-topic blijven 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas dezelfde ervaring, in januari van dit jaar een konijntje gekocht (en ervaring zat met konijnen) en een week later lag hij plots dood in zijn hok. Ze leek zooooo aardig, maar toen ik haar hierover een bericht stuurde was het alleen ‘oh wat zielig!’ En geen vervolg. Oplichtster dus, die veel teveel vraagt voor konijnen die allerlei kwalen hebben. Wegblijven is mijn advies 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze begint vast onder een andere naam en misschien via een stro-figuur of juridische constructie opnieuw, maar dan gaan we daar weer achteraan met zijn allen, makkelijker zal ze het niet krijgen, het gewetenloze mispunt. Ik ben wel nieuwsgierig wie de advertenties verwijderd heeft, zijzelf of Marktplaats. Ik heb ooit eens herhaaldelijk advertenties gemeld waarin vechthanen aangeboden werden (dat is verboden in Nederland), maar er gebeurde niets, nooit bericht van MP terug gekregen ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Ze begint vast onder een andere naam en misschien via een stro-figuur of juridische constructie opnieuw, maar dan gaan we daar weer achteraan met zijn allen, makkelijker zal ze het niet krijgen, het gewetenloze mispunt. Ik ben wel nieuwsgierig wie de advertenties verwijderd heeft, zijzelf of Marktplaats. Ik heb ooit eens herhaaldelijk advertenties gemeld waarin vechthanen aangeboden werden (dat is verboden in Nederland), maar er gebeurde niets, nooit bericht van MP terug gekregen ook. 

Ik heb het destijds, 2 jaar, geleden, ook geprobeerd bij MP maar kreeg toen te horen dat er meer meldingen moesten komen en dat zij dit ook doen als div. Instanties melding maken.

Laten we hopen dat t nu eindelijk echt gaat stoppen, deze praktijken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat raar, er staan inderdaad nu wel advertenties. Vanmiddag toen ik keek kon ik niets vinden en ik zocht er echt bewust op! Wat jammer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij begrijpen hier werkelijk helemaal niets van, lijkt wel of er een hetze tegen deze jongedame wordt opgezet. Wij hebben in januari 2019 onze Bugs& Bunny bij haar gekocht. Tuurlijk waren er meerdere konijntjes en zaten ze in een hokje, maar alles zag er keurig uit en je merkte aan alles dat de fokster zeer nauwkeurig met de diertjes omgaat. Als ik tussendoor vragen had kreeg ik altijd keurig antwoord, naar mijn mening zal een broodfokster er niet een winkeltje op na houden met alle benodigheden voor de nijntjes. In onze vakanties logeren ze bij haar, mocht ik dat niet vertrouwen zou ik ze daar nooit achter laten. En tja er kan altijd een konijn doodgaan, t is nou eenmaal een levend wezentje. Mocht je tot de aanschaf willen overgaan, ga dan gewoon eens bij haar kijken en je ziet zelf dat van deze "wantoestanden" zoals geschreven wordt totaal niets klopt. Dit is echt een fokster met hart voor deze konijntjes!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bugs & Bunny dat winkeltje is juist de perfecte aanvulling op de broodfok. Mooi om de schijn op te houden voor betrokken fokster, maar vervolgens flinke winst maken door de producten veel duurder dan nodig te verkopen. 

Oh je komt een konijntje halen en hebt nog geen toiletje, hier, deze is maar 8 euro (terwijl die elders voor 4 te krijgen is). 

Ook het feit dat ze konijnen met een maatje verkoopt, heeft niets met konijnenwelzijn te maken, maar puur met de extra winst. En helemaal als er eentje ziek is en dood gaat, dan moet je wel terugkomen voor een maatje voor het overgebleven konijntje.

Puur een harteloos verdienmodel.

Ik ben blij voor je dat het goed gaat met jouw konijnen, maar lees alsjeblieft dit topic door en stop met het ondersteunen van deze praktijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is geen sprake van "er kan altijd een konijn doodgaan", daarvoor gaat het te vaak mis. Er staan hier tientallen verhalen van mensen waarbij de konijnen kort na aankoop overleden of ziek werden. Maar inderdaad fijn dat het met jouw konijnen wel goed gaat. Dat zegt echter niets over de ervaringen van andere mensen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites