Ga naar inhoud

Wat plakkende ontlasting en haaruitval kont


Veli

Aanbevolen berichten

Het valt me al enkele dagen op dat mijn konijn Lou echt plukken haar verlies van zijn achterwerk. Nu heeft hij altijd al wat meer geruid dan mijn andere konijn, maar nu valt het me echt op dat het dikke plukken zijn alleen vanaf zijn kont. In eerste instantie maakte ik me hier niet zo druk om, maar nu viel mij vandaag ook op dat er wat meer plakkerige ontlasting in het hok lag en een controle van beide bleek dat Lou ook wat ontlasting rond zijn anus geplakt had zitten en deze ook wat uitstak naar buiten (de andere had dit namelijk helemaal niet). Hij zag er verder niet rood of ontstoken uit.

Qua voeding oid is eigenlijk niets veranderd, misschien dat ze nu wel wat meer in de tuin zitten dan enkele maanden terug toen het slechter weer was. Maar Murphy lijkt nergens last van te hebben.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er het beste mee kan doen?

Misschien eens enkele dagen in hun ren houden zodat ze alleen biks/hooi kunnen eten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem een beetje door de verharing heen helpen, de losse plukken er voorzichtig uit trekken (alleen het loszittende haar!) Het kan goed zijn dat hij met het wassen zoveel haar binnen krijgt dat het wassen niet lekker gaat (mond vol haar) en hij door de losse haren bijvoorbeeld ook zijn blindedarmkeutels niet goed heeft kunnen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .